Článek
„Také této ženě, jako další spoustě oklamaných, zavolal muž, který se představil jako pracovník banky a spustil na ni pohádku o tom, že si povšiml podivných transakcí na jejím účtu a že dochází k podezřelým platbám,“ uvedla mluvčí.
Na konci hovoru muž ženu ubezpečil, že se jí neprodleně ozve pracovník její banky, který jí pomůže, aby o své finance nepřišla. O chvíli později již měla na telefonu údajného pracovníka jejího bankovního domu a s vírou a nadějí, že své peníze ochrání, postupovala podle jeho instrukcí.
„To ale neměla dělat, protože se jednalo o podvodníka, který nejenže peníze neochránil, ale naopak ji o značnou sumu připravil. Pod jeho vedením odeslala ze svého účtu téměř 860 tisíc korun na jiný účet, o kterém si myslela, že je to její nově zřízený podúčet, jak ji poradce informoval,“ konstatovala Zajícová.
Po odeslání peněz podle ní falešný bankéř hovor ukončil. Poškozená pro jistotu zavolala ještě do banky, aby si ověřila, zda je vše v pořádku. Bohužel ale pozdě. Od skutečné pracovnice banky se dozvěděla, že účet, kam peníze poslala, není jejich a že se stala pravděpodobně obětí podvodu. Poškozená se pak neprodleně obrátila na policii.
„Pachatelé záměrně vyvolají v lidech paniku, že přichází o své úspory. Mnozí pak na základě podaných informací reagují nepromyšleně, nejednají racionálně a s klidnou hlavou. A to je hlavním cílem podvodníků, kteří pak s jednotlivci dokážou bravurně manipulovat.
V první řadě by si takto oslovení lidé měli uvědomit, že bankovní společnosti tímto způsobem zásadně nepracují. Než začnete jakkoliv s financemi nakládat, zkontaktujte svoji banku a zeptejte se, zda se daná informace zakládá na pravdě. Můžete si tak ochránit své naspořené finanční prostředky,“ dodala radu na závěr policejní mluvčí.