Článek
Hlavním důvodem pro zkušební zařazení elektrokola do provozu je rapidní nárůst počtu nehod mezi cyklisty. Během loňské cyklistické sezóny jich ošetřily posádky Zdravotnické záchranné služby hlavního města Prahy více než 250.
Trasy na cyklostezkách jsou ale pro běžné sanitní vozy těžko dostupné, což komplikuje přístup záchranářů a prodlužuje dojezdové časy ke zraněným. Elektrokolo je proto výkonnou pomocnou složkou, která slouží nejen jako „předvoj“ sanitek, ale především jako zásahový dopravní prostředek v těžkém terénu.
Ve všední dny mezi 8-17 hodinou cyklohlídka monitoruje situaci v centru Prahy. O víkendech od 10 do 22 hodin je pak situována na frekventovaných cyklostezkách a projíždí i hojně navštěvovanou zoologickou zahradou.
Elektrokolo je plně vybaveno pro poskytnutí odborné první pomoci - brašnou s veškerým zdravotnickým materiálem včetně automatického externího defibrilátoru. Mezi další základní vybavení patří navigace, radiostanice, telefon a siréna, která svými 150 decibely dokáže přehlušit provoz.
Kolo dosahuje rychlosti až 25 km/h, jeho dojezdová vzdálenost je dle obtížnosti terénu 40-60 km, nosnost je 120 kg. Cyklohlídka je pilotním projektem, který bude po sezóně vyhodnocen na základě provedené analýzy jeho přínosu pro provoz.