Článek
K incidentu došlo po půl druhé odpoledne, kdy řidič nákladního vozidla vjel na železniční přejezd v době, kdy zde již svítila signalizace upozorňující na příjezd vlaku a začaly se sklápět závory. V tu chvíli se k přejezdu blížil rychlík.
„Jedna ze závor zůstala zaklíněna mezi tahačem a návěsem. Svědek pomohl závoru zvednout a řidiči se podařilo železniční přejezd projet, když zůstal stát vedle na komunikaci. Zvednutí závory ovlivnilo signalizaci pro strojvedoucího a na návěstidle začala svítit červená. Strojvedoucí použil rychlobrzdu a vlak zastavil asi 300 metrů před železničním přejezdem,“ uvedla mluvčí policie Pavla Jiroušková,
Při brždění nebyl pravděpodobně nikdo z cestujících zraněn. „Policisté zjišťují další okolnosti. Dechová zkouška u řidiče nákladního vozidla byla s negativním výsledkem. Provoz na trati byl obnoven asi po půl hodině,“ dodala Jiroušková.
K incidentu došlo téměř přesně deset let od tragédie, během které se na stejném místě střetlo pendolino s kamionem. Podobným událostem má zabránit dlouho plánovaný podjezd, který se podle posledních informací Správy železnic začne budovat zřejmě už v březnu, jelikož výběrové řízení na zhotovitele je už u konce.
Podjezd má sloužit pro osobní vozy, cyklisty a také pro pěší. Kamiony z něj odvede nová objížďka podél bývalé vagonky.
Impulzem k vybudování přejezdu se stalo zmiňované železniční neštěstí z roku 2015, kdy se srazilo pendolino s polským kamionem, jehož řidič nerespektoval výstražnou signalizaci a zůstal pak uvězněn mezi závorami. Zemřeli tři lidé a několik desítek jich bylo zraněno.
Jak následně ukázalo dlouhodobé sledování pomocí kamer, řidičů, kteří nerespektují výstražná světla a vjíždějí na přejezd třeba i po deseti sekundách od spuštění červených světel, je daleko více.