Článek
Muž nebyl v ohrožení a nebyl ani svědkem trestného jednání, operačnímu důstojníkovi si pouze stěžoval.
„Přestože byl několikrát poučen o zneužití tísňové linky, v této své kratochvíli pokračoval až do té doby, než jej policisté zajistili a předvedli na obvodní oddělení k podání vysvětlení,“ konstatovala policejní mluvčí Petra Ledabylová.
Další oznamoval, že je bůh
Další muž z Brna pak na tísňovou linku oznamoval, že si chce stěžovat na policii, protože se k němu nechová jako k bohu, za kterého se on sám považuje. „Oba případy mají společné nejen to, že volající jsou podezřelí ze zneužití tísňové komunikace a jejich jednání oznámíme Českému telekomunikačnímu úřadu, který je správním orgánem k projednání tohoto protiprávního jednání a může fyzické osobě uložit sankci až 200 tisíc korun, ale především blokovali linku tísňového volání v době, kdy rychlou pomoc policie mohl potřebovat někdo jiný,“ zdůraznila Ledabylová.
Třetina volajících není v tísni
Měsíčně přijmou operační důstojníci na jižní Moravě 11 tisíc hovorů, přitom přibližně třetina jsou telefony, které s tísňovým voláním nemají nic společného. „Někteří volající si pletou policii s taxislužbou, kdy se dožadují převozu domů zejména v době, kdy jsou pod vlivem alkoholu, jiní zase s právní poradnou, kdy chtějí probrat nejlepší postup i v několik měsíců staré věci,“ popsala Ledabylová.
Policisté zdůraznili, že pokud potřebujete pomoc policie, je potřeba při hovoru na linku 158 předat operačnímu důstojníkovi zásadní informace o tom, kde a co se přesně stalo.
„Nepokládejte telefon, dokud s vámi operační důstojník hovor neukončí. Často mají volající pocit, že podrobné vyptávání je ztrátou času, ale není tomu tak. Zatímco hovořící policista zjišťuje maximum informací o situaci, jeho kolegové už na místo události vysílají hlídky,“ dodala mluvčí.