Článek
Jeden z těchto případů zachycuje video z přejezdu u obce Uhersko na Pardubicku. Na přejezdu trvá přibližně 30 sekund od začátku výstražného světelného znamení, než začnou padat závory dolů.
Řidič však zřejmě na znamení nedbal a rozhodl se projet. Hned jak vjel na koleje, začaly za ním závory klesat.
„Jak je patrné, začal zmatkovat, couval, poté přejel dopředu na druhou stranu přejezdu, vystoupil z vozidla a snažil se závoru manuálně zvednout. Okamžitě naskakoval do auta, ale v ten moment závora znovu spadla. Toto opakoval podruhé, ale to už za ním pravděpodobně rychlostí 160 kilometrů za hodinu projela vlaková souprava pendolino,“ popsala případ policejní mluvčí Eva Maturová.
Řidič tak měl obrovské štěstí, že svým vozidlem nezasahoval do koleje, ve které vlak projížděl.
Není v tom sám
Tento případ prý není jediný, který monitorovací zařízení u tohoto pětikolejného přejezdu zaznamenalo. Policie uvedla, že se zabývá „hned několika případy”.
„Tento přejezd je vybaven systémem, který protiprávní jednání zaznamená,” uvedla Maturová s tím, že záznam pak Správa železniční a dopravní cesty předá „k dalšímu opatření“.
Že řidiči na přejezdech riskují, dokazuje i případ, který se odehrál na začátku prosince na Blanensku. I tam zůstalo auto mezi závorami a i tam jen se štěstím nedošlo ke srážce s vlakem. [celá zpráva]
Policie apeluje na řidiče, aby byli před každým přejezdem opatrní a dbali na dopravní značení.
„Ve chvíli, kdy dojde k porušení pravidel silničního provozu, může být takovéto jednání vyhodnoceno i jako podezření z přečinu obecného ohrožení z nedbalosti, za který první odstavec ukládá možnost uložení až dvouletého trestu odnětí svobody,“ dodala Maturová.