Článek
Městský soud v Praze uložil Dalíkovi za pomoc k přijímání úplatku pět let vězení. Kauza souvisí s nákupem vozidel Pandur pro českou armádu. Vrchní soud v Praze čin překvalifikoval na pokus o podvod a vyměřil Dalíkovi čtyři roky, ačkoli rozpětí pro daný paragraf činí pět až deset let. Zeman s tím nesouhlasí, podal proto dovolání, stejně jako Dalík, který už je ve výkonu trestu. Vinu popírá.
Kauzou se musí zabývat Nejvyšší soud. Vrchní soud vysvětlil mimořádné snížení trestu například tím, že Dalík dosud vedl řádný život, a také tím, že zůstalo jen u pokusu o podvod. Dále zdůraznil, že si Dalík podle obžaloby sice řekl o astronomickou částku, téměř půl miliardy korun, avšak při podobně velkých obchodech jsou provize v tomto rozsahu běžné.
Zeman s tímto argumentem nesouhlasí. Nešlo prý o provizi, ale o kriminální jednání. "Obviněný se pouze snažil podvodným způsobem vylákat peníze," stojí v dovolání. Ani skutečnost, že Dalík žádné peníze nakonec nedostal, není podle Zemana důvodem ke snížení trestu. "(...) ze svého pohledu učinil vše, co považoval za potřebné, aby finanční prostředky získal, a k dokonání činu nedošlo pouze v důsledku etického jednání jiných osob, které na jeho jednání nepřistoupily," napsali žalobci s poukazem na vysokou společenskou škodlivost činu.
Svědectví bývalého zaměstnance
Policisté vyšetřovali Dalíka, bývalého poradce někdejšího premiéra Mirka Topolánka, na základě svědectví bývalého zaměstnance firmy Steyr Stephana Szücse. Svědek v březnu 2011 uvedl, že lobbista požadoval 18 miliónů eur (půl miliardy korun) za pokračování v nákupu pandurů.
Soud nakonec Dalíka poslal do vězení za to, že podváděl, když předstíral, že může zakázku ovlivnit, a pokusil se tím od zbrojařů vylákat peníze. Neprokázalo se naopak, že by šel pro úplatek na žádost někoho z vlády. Lobbista vinu celou dobu popírá.
Nákup pandurů v celkové hodnotě 20,8 miliardy korun schválila v roce 2006 vláda Jiřího Paroubka (tehdy ČSSD). Koncem roku 2007 Topolánkův kabinet od zakázky ustoupil kvůli porušení smluvních podmínek ze strany dodavatele – firmy Steyr. O půl roku později ale rozhodl o nové zakázce, kde Česko koupilo 107 transportérů za 14,4 miliardy korun.