Článek
Mladík odepsal na internetový inzerát, který nabízel prodej jezevčíka na chovatelském portálu. „Komunikace s prodávajícím začala prostřednictvím e-mailu zcela standardně. Chovatel v komunikaci upozorňoval zájemce, že je pro něj velmi důležité, aby šel pes do dobrého prostředí a k hodným lidem,“ popsala mluvčí.
Jak inzerát, tak i následná komunikace podle ní probíhala bez problémů a působila důvěryhodně.
Pes měl přiletět z Itálie
Mladíka nerozhodilo ani to, že mu prodávající sdělil, že má chov v Itálii, odkud mu jezevčíka pošle. K předání peněz mělo dojít při převzetí pejska na letišti, s čímž muž souhlasil.
Pak už se ale rozjela série požadavků od údajného přepravce. Nejprve chtěl zaplatit zálohu za klimatizovaný přepravní box, pak očkování, krmení nebo pojištění přepravy. To ještě mladík zaplatil, a to převodem na uvedený účet.
Když se ale přepravní společnost ozývala s dalšími a dalšími požadavky, odmítl je muž dále platit. V tu chvíli s ním jak prodávající, tak i „přepravce“ odmítli komunikovat a muži došlo, že byl podveden. Vyšetřovatelé následně zjistili, že jeho více než sto tisíc korun skončilo na účtu kdesi v Kamerunu.
V případě dopadení může pachatel či pachatelé dostat za podvod až dvouletý trest vězení.