Hlavní obsah

Česká spořitelna se stala terčem internetového útoku

PRAHA

Neznámý útočník ve čtvrtek večer rozeslal několik tisíc mailů uživatelům internetového bankovnictví České spořitelny. Maily mají vyvolat dojem, že je rozesílá spořitelna a vyzývají adresáty k prokliku na údajné internetové stránky banky s tím, že klienti mají zadat svůj bezpečnostní kód. Sdělila to mluvčí banky Klára Gajdušková.

Článek

"Spořitelna klientům žádný mail nerozesílala a s klienty tímto způsobem nikdy o bezpečnostních parametrech nekomunikuje," uvedla mluvčí. "Pokud někdo z klientů na mail zareagoval, ať ihned kontaktuje linku 800 207 207 a účet zablokuje," dodala.

Gajdušková připomněla, že klienti by neměli na tyto maily reagovat. "Klienti by nikdy neměli reagovat na žádný prolink v těle zprávy, a pokud se chtějí přihlásit do internetového bankovnictví, měli by tak činit výhradně vypsáním www.servis24.cz do URL adresy," uvedla. Internetové bankovnictví využívá asi jeden milión klientů spořitelny.

Minulý týden zaznamenala pokus o zneužití internetového bankovnictví Raiffeisenbank. Při přihlášení do internetbankingu se klientovi zobrazilo podvodné rozhraní, které jej vyzvalo k zadání hesla a cesty k takzvanému podpisovému certifikátu. Ten slouží jako podpisový vzor k bankovním operacím. Banka uvedla, že při pokusu o podvod nebyl nikdo poškozen.

Podle Gajduškové je dnešní pokus již třetím masivním útokem na české banky za poslední rok. Tento typ útoku, zvaný phishing, se bude v budoucnu pravděpodobně opakovat častěji. "Je nepochybné, že počítačová kriminalita dále poroste," uvedla Gajdušková.

Související témata:

Výběr článků

Načítám