Článek
Obviněný je i přes výši vyčíslené škody stíhán na svobodě. Další podrobnosti zatím policie neuvedla.
Petr Hora stát v čele Aera Vodochody do roku 2001. Na funkci rezignoval v dubnu, oficiálně důvod neuvedl, ale spekulovalo se o tom, že důvodem byla kauza s dodávkami letounů L-159. Česká armáda si od Aera objednala letouny L-159 v ceně 50 miliard korun, letouny ale podnik nebyl schopen dodat včas, každý den mu tak za zpoždění naskakovalo obrovské penále.
Ve chvíli, kdy mělo Aero dodat 72 letadel, jich dodalo pouze 24 a jen čtyři z toho byla schopná provozu, ostatní byla natolik poruchová, že je armáda nemohla používat.
Hora do firmy nastoupil s příchodem strategického partnera Boeingu, který slíbil, že letounu L-159 zajistí odbyt na světových trzích. To se mu ale nepovedlo a Česká republika se loni s Boeingem dohodla, že americký partner z Aera odejde.
Aero obvinění nekomentuje
"Mám informace, že pan Hora rezignoval sám na svou žádost, nebyl tedy odvolán vedením Boeingu. Jeho důvody odstoupení neznám," reagoval dnes současný mluvčí Aera Vítězslav Kulich. Zdroj obeznámený s tehdejší situací ve zbrojovce však ČTK řekl, že Horu odvolalo vedení společnosti Boeing kvůli nespokojenosti s řízením firmy.
Současné vedení Aera Vodochody se k Horovu trestnímu stíhání nebude vyjadřovat. "Považujeme to za věc orgánů činných v trestním řízení a o jejich šetření nemáme žádnou konkrétní informaci," uvedl Kulich.
Šestapadesátiletý Hora po odchodu z Aera nejprve působil ve firmě Schempp - Hirth, která se zabývá výrobou větroňů. Od poloviny roku 2002 pracoval jako generální ředitel a předseda představenstva jihlavské strojírenské společnosti Motorpal, odkud odešel loni v dubnu.