Článek
"Pro takové případy existuje od dubna 2008 radou schválený manuál, který na vymezených komunikacích stanoví, aby po provedení neodkladných záchranných a likvidačních prací v návaznosti na vyhodnocení konkrétní situace bylo upřednostněno hledisko rychlého obnovení plného provozu na postižené komunikaci před hlediskem ochrany havarovaného vozidla a jeho nákladu,“ připomněl náměstek primátora Rudolf Blažek.
Polská cisterna vezoucí drcené maliny se převrátila okolo půl sedmé večer. Nehoda zablokovala sjezd z Barrandovského mostu směrem na Plzeň a Strakonice.
Na Jižní spojce až za Lanový most se tvořily dlouhé kolony. Hasičům se sice podařilo s pomocí těžké techniky odstranit tahač z vozovky. Kompletní provoz se však podařilo obnovit až po 21 hodinách.
Podle velitele zásahu bylo odstraňování následků nehody velice komplikované vzhledem k místu havárie, zvláštní povaze nákladu a vytíženosti komunikace.
Prioritou se na úkor rychlosti stala ochrana nákladu, jehož údajná celková hodnota se pohybovala okolo 40 miliónů korun. Na přečerpání drcených malin husté konzistence byla použita speciální cisterna s dvojitou vývěvou, které jsou v České republice jen dvě.
V průběhu nočních hodin vyprošťovací firma prozkoumala místo havárie. V odpoledních hodinách bylo zahájeno zdvihání cisterny na kola a její odtažení. Provoz byl obnoven po 21 hodinách o půl čtvrté odpoledne. [celá zpráva]