Článek
Trpišovský je podezřelý z toho, že na konci loňského roku agresivní jízdou ohrožoval ostatní účastníky silničního provozu na D1. Podle policie ve dvou případech předjel pomalejší automobily zprava, opět se před ně zařadil a prudce brzdil. Tím donutil řidiče k zastavení. V jednom případě řidič pomalejšího auta nestačil zabrzdit a havaroval. Muž už dříve televizi Prima řekl, že vinu necítí a za havárii na D1 nemůže.
Policie navrhla Trpišovského obžalovat už několikrát, naposledy v září. Státní zástupce však tehdy žalobu nepodal, ale vrátil kauzu policii k došetření. "Kvalifikace je tam úplně stejná, jako byla po celé přípravné řízení," řekl Milec. Více se před začátkem soudního procesu k případu nemohl vyjádřit.
Státní zástupce Milec v minulosti dozoroval podobný případ agresivního řidiče Luboše Laciny, který vytlačil pomaleji jedoucí vozidlo z dálnice D1. Nehoda se stala loni 22. března na 24. kilometru dálnice ve směru na Prahu a zaznamenala ji dálniční kamera. Muž si podle nedávného rozhodnutí Nejvyššího soudu (NS) s konečnou platností odpyká pět let ve vězení, jelikož soud neuvěřil jeho tvrzení, že pouze chyboval při předjíždění. Soudy mu uložily také sedmiletý zákaz řízení.
Trpišovský se stal pravděpodobně účastníkem dalšího podobného dopravního konfliktu. Letos 11. května údajně dostal facku od jiného řidiče, s nímž se na D1 dostal do sporu kvůli "nebezpečnému zpomalování jízdy". Podle televizí událost zachytily dálniční kamery, policie však případ nekomentovala.