Článek
„Když se přihlašujeme, odklikneme pravidla pro covid-19 a vyfotíme se s rouškou. To stačí. Pak drtivá většina z nás jezdí bez ní,“ popisuje. Podle něho se teď noční jízdy s tím, jak není mnoho turistů, nevyplácejí.
„Lepší je to přes den, kdy Uber využívají lidé jako alternativu k hromadné dopravě. Večer jsou ještě zákazníci tak do půlnoci, do jedné a pak je to už mrtvé,“ konstatuje Martin.
Princip dobrovolnosti
Flotila taxislužby u letiště Václava Havla v Praze je vybavena rouškami, vozy se dezinfikují. Řidiči roušky standardně nenosí. Letištní taxikáři jsou ovšem z hlediska nákazy při tažení ze světa první na ráně. Jak tvrdí, nikdo z nich ale nově covidem neonemocněl.
„Když si to zákazník přeje a sám ji má na ústech a nose, tak si ji samozřejmě bez debat nasadíme také. Řada klientů, když přistanou, ale naopak uvítá, že si ji v taxíku mohou sundat,“ říká pětačtyřicátník v bílé košili před bílou škodovkou.
Podle něho má taková prevence smysl a je účinná, když je na principu dobrovolnosti a vzájemného respektu. „Jestli to zase někdo nařídí, a přitom zákazník si ji nebude chtít nasadit, tak já ji také sundám. O rouškách se pořád tolik mluví, ale přitom lidi mají úplně jiné starosti,“ dodává za souhlasného přikyvování parťáků.