Článek
Počet cestujících klesl podle serveru Independent ještě rapidněji, zhruba o dvě třetiny oproti minulému roku. Vůbec nejhorším dnem dosavadní koronavirové krize byl 25. duben, kdy bylo celosvětově vypraveno 13 600 letů. Je to pouhý zlomek oproti nejrušnějšímu dni, 3. lednu, kdy se uskutečnilo 95 tisíc letů.
Velkou část letů během přetrvávající pandemie tvořily domácí linky — na ty zahraniční byly mnohdy uvaleny cestovní restrikce, a nebylo tak možné mezistátní spoje operovat.
Sedm nejvytíženějších linek bylo letos ve východní Asii. Jsou to například trasy mezi jihokorejským Soulem a ostrovem Čedžu, vietnamskou Hanojí a Ho Či Minovým Městem. Následují linky z tokijského letiště Haneda do Fukuoky a Sappora nebo ze Šanghaje se Šen-čenu.
Ryanair byl v Evropě nejčinnější
Londýnské Heathrow ztratilo svou pozici nejvytíženějšího letiště v Evropě. Prvenství získal Amsterdam, těsně následovaný pařížským letištěm Charlese de Gaullea, Frankfurtem a Istanbulem.
Nejvytíženější evropskou aerolinkou byl Ryanair, který vypravil v průměru 620 letů denně. Celkem to dělá asi 207 tisíc vypravených letů ve sledovaném období. Následují společnosti Turkish Airlines se 145 700 vypravenými lety nebo Aeroflot s 135 900 lety. Úbytek letů podle serveru Independent vedl k větší dochvilnosti.
Revolucionáři v letectví. Ryanair jsou nejlepší evropské aerolinky uplynulé dekády
„Aerolinky operovaly v roce 2020 většinou na čas. Faktory, které způsobovaly zpoždění, jako přetížený vzdušný prostor či vzletové dráhy nebo čekání kvůli navazujícím spojům, zkrátka letos neexistovaly,“ tvrdí šéf společnosti Cirium Jeremy Bowen.
Data společnosti rovněž poukazují na fakt, že se zmenšila průměrná velikost používaných letadel. Například se aktuálně celosvětově používá pouhých 21 Airbusů A380, které jsou těmi největšími osobními dopravními letadly světa, a 219 jich je uzemněno. Množství aerolinek také rušilo objednávky na Boeingy 737 Max, které se nedávno po dlouhé odstávce vrátily do služby.