Článek
„Aktuálně jsme zaznamenali výrazný nárůst zájmu o pozici kurýra. Všechny žádosti se samozřejmě snažíme zrychleně vyřizovat a reagovat na ně tak, abychom kandidáty co možná nejdříve zařadili mezi aktivní kurýry,“ napsal Novinkám šéf firmy Dáme jídlo Filip Fingl s tím, že počet kurýrů se samozřejmě odvíjí od poptávky, ale obecně lze říct, že v jednu chvíli obsluhují zákazníky až stovky kurýrů.
Aktuální doba doručení rozvozu se v průměru pohybuje mezi 30 až 35 minutami, přestože poptávka rapidně roste.
Vzrostla poptávka zákazníků i řidičů
Vzhledem k tomu, že jsou lidé převážně doma a obávají se jít ven a do obchodů, nárůst zaznamenal například Košík.
„Jsme minimálně na čtyřnásobku v počtu nových zákazníků. Profesionální řidiče jsme nabírali z odvětví, která nyní nefungují, například kulturních akcí nebo konferencí,“ řekl zástupce firmy Košík František Brož.
Velké slevy, dovoz domů. Restaurace se zbavují zásob
Firma má ale i nadále problémy s doručovací dobou, protože objednávek je pořád více než řidičů.
„Snažíme se uvolňovat nové termíny a záleží to na lokalitě. Býváme teď vyblokováni na několik dnů dopředu. Ale pracujeme na tom, abychom dokázali výhledově přidat asi 25 procent kapacity,“ doplnil Brož.
Rozvoz jídla zdarma
Mluvčí společnosti Uber a Uber Eats se snaží lidem v karanténě také vyjít všemožně vstříc. Kromě toho, že aplikace nabízí možnost nechat rozvážku u domovních dveří, spustil management rozvoz jídla bez poplatku za doručení. Zájem kurýrů se u této firmy také rapidně zvýšil.