Článek
Figuríny byly umístěny v hledišti při zápasu s Gwangju FC, aby nepůsobilo prázdně, což je v době koronavirové pandemie běžná praxe. Dělají to i baseballové týmy na Tchaj-wanu.
Soulský tým se však stal terčem kritiky na sociálních sítích kvůli tomu, že deset figurín umístěných pod podobizny hráčů týmu působí spíše jako realistické sexuální panny. Měly velká prsa a zvýrazněné bradavky. Jak uvedl server Koreaboo, jejich vzorem byla jedna z žen, které účinkují na televizním kanálu se sexuálním obsahem BJ Chaero, na který odkazoval i jeden z transparentů.
2016 K League winners FC Seoul inadvertently used sex dolls rather than fashion mannequins to help fill empty stands this weekend. The club has apologised. Both the club and the supplier are pointing fingers at others. (It's not just COVID-19 you need to avoid catching!) #kleague pic.twitter.com/59rSU8XxYL
— Devon Rowcliffe (@WhoAteTheSquid) 17. května 2020
Měla to být zábava, omlouvá se klub
Soulský tým nakonec zveřejnil oficiální omluvu: „Figuríny jsou myšleny jako zábava, jako snaha odlehčit náladu v těchto těžkých dobách.“
Popřel, že by šlo o nafukovací panny používané pro sexuální hrátky. „Jak uvedl výrobce, mají vypadat a působit jako skuteční lidé a nejsou určeny pro sexuální využití. Dostali jsme je od společnosti Dalcom, která uvedla, že to jsou figuríny k oblékání. Dvakrát nebo třikrát jsme kontrolovali, že nejsou určené pro sexuální hrátky,“ tvrdí klub.
Použité figuríny za sebou ale erotickou minulost mají, firma Dalcom je předtím využívala k propagaci streamovacích služeb se sexuální tematikou.
Ani omluva však fanouškům nestačila. Upozorňují na to, kolik je v Soulu firem dodávajících figuríny do výloh obchodů s oblečením. Klubu hrozí i trest, protože liga zakazuje reklamu, která by byla sexuální nebo agresivní.
Dodavatel navíc tvrdí, že objednávku splnil. Vinu hází na fotbalový tým.
V květnu se stala korejská K-liga jednou z prvních na světě, která obnovila zápasy, hrálo se poprvé 8. května.