Článek
„Není v plánu ani v žádném ze scénářů, že by se dělily třídy. Od 1. září se vracejí do škol všichni žáci ve standardních třídách,“ řekl Plaga. Podle něj ale zůstanou hygienické standardy na stejné úrovni jako na konci minulého školního roku. Zmínil například pravidelné dezinfekce rukou, ale i větrání prostor, které je podle studií účinné a je třeba na něj dbát v ještě vyšší míře.
Kompletní seznam pokynů a manuály by měly školy dostat v týdnu od 17. srpna. Doporučení se budou týkat mimoškolních akcí, tedy škol v přírodě, družin či kroužků.
Ministerský semafor se bude obnovovat pouze jednou týdně. Je prý jen pro orientaci
„Opatření ve školách budou korespondovat se semaforem ministerstva zdravotnictví, kde jsou čtyři různé režimy. Dá se předpokládat, že pokud budou v rámci semaforových opatření doporučeny roušky ve společných prostorách, tak to bude platit i pro školy. A pokud v průběhu podzimu nastane povinnost nosit roušky v celé české společnosti, školy nebudou výjimkou,“ dodal Plaga.
Maďar: Roušky v metru se určitě rušit nebudou, spíš se zavedou i jinde
Zdůraznil, že zavádění protiepidemických opatření bude záviset na vyhodnocování krajských hygienických stanic. „Ale zvýšená hygienická opatření i požadavky na provoz jídelny mají směřovat k tomu, aby nebylo nutné vypínat celé školy, ale aby to dopadlo na jednu třídu nebo na co nejmenší počet dětí,“ dodal ministr. „Asi nebude nutné kvůli jednomu nakaženému studentovi zavírat celou školu, stačí, když třída půjde do karantény,“ řekl už minulý týden Vojtěch.
V Berlíně hledají kvůli covidu hosty z barů, na seznamech jsou ale falešná jména
Podle Plagy se může stát, že pokud nad některým regionem zasvítí červená, mohou se na daném území školy uzavřít na 14 dnů. Ministerstvo už připravilo návrh zákona, který řeší distanční výuku při zesílení epidemie. Plaga neupřesnil, jak se má postupovat v případě učitelů z rizikových skupin. „Rizikové skupiny budou zpřesňovány s tím, jak se i celosvětově dovídáme o tom viru víc a víc. A spíš dochází k zužování rizikových skupin,“ poznamenal.