Článek
„Musíme zvážit všechna možná opatření ke snížení nákladů. To bohužel také zahrnuje dočasné propuštění až 50 procent našich zaměstnanců. Ten počet se ještě může zvýšit,” uvedla společnost Norwegian Air, která je podle počtu pasažérů třetí největší nízkonákladovou leteckou společností v Evropě, po Ryanairu a EasyJetu.
Cestovní omezení a klesající poptávka po létání způsobená obavami z nemoci COVID-19, kterou virus způsobuje, tvrdě doléhají na hospodaření leteckých firem po celém světě. Bojují s ním propouštěním, zmrazením náborů nových zaměstnanců, nabídkami předčasných odchodů do důchodu nebo neplaceným volnem.
Francouzsko-nizozemská letecká společnost Air France-KLM oznámila, že si kvůli negativním dopadům na své finance čerpá úvěr 1,1 miliardy eur (skoro 29 miliard korun).
Skupina Smartwings, do které spadají aerolinky ČSA a Smartwings, již dříve oznámila, že kvůli současné pandemii musí snižovat mzdové náklady, zkracovat úvazky, posílat zaměstnance na neplacené volno a rušit lety.
Končí aerolinky Flybe, koronavirus je dorazil
Německá Lufthansa odstavila 150 letadel z celkových 750, které skupina, do níž patří i aerolinky Swiss, Brussels a Austrian, provozuje. Německá společnost zároveň pozastavila přijímání zaměstnanců a těm stávajícím nabízí neplacené volno.
Prudký pokles poptávky po cestování kvůli koronaviru také přispěl ke krachu britské aerolinky Flybe.
Některé americké aerolinky ruší kvůli nařízení prezidenta USA Donalda Trumpa asi 50 procent letů do Evropy. Jinde ve světě kvůli obecnému poklesu zájmu o cestování letadlem snižují kapacity letišť.