Článek
Problémy německého automobilového průmyslu se ovšem odrazí i na řadě českých podniků, protože firmy jsou na tomto německém sektoru závislé.
Výroba automobilů v Německu už loni klesla na 4,7 milionu vozů z předloňských 5,1 milionu. V letošním roce by se podle Dudenhöffera v případě optimistického scénáře mohla propadnout na 3,8 milionu vozů, zatímco v případě pesimistického scénáře by mohla činit pouze 3,4 milionu vozů.
„Důvodem nejsou problémy v dodavatelském řetězci, ale zcela jasně chybějící poptávka,“ uvedl Dudenhöffer. Předpověděl, že prodej aut se letos v Německu sníží o 15 procent, v Číně o 20 procent, ve Francii a Spojených státech o 25 procent a v Itálii o 30 procent. Zkušenosti z vývoje po globální finanční krizi navíc podle něj naznačují, že bude trvat dlouhou dobu, než se automobilový trh plně zotaví.
Mezinárodní ratingová agentura Moody's Investors Service v pátek předpověděla, že celosvětový prodej aut se v letošním roce kvůli koronaviru sníží o zhruba 14 procent. V příštím roce Moody's očekává oživení, jeho rozsah však bude podle agentury z velké části záviset na tom, jak brzy dosáhne šíření koronaviru na klíčových trzích svého vrcholu a jak rychle se obnoví spotřebitelská důvěra.