Článek
Tak jako jiné podniky byl ředitel Lokálu Michal Svoboda postaven před dilema, jestli restaurace zavřít, či v omezeném režimu nechat i nadále otevřeno. „Přemýšleli jsme nad dvěma tématy. Za prvé naši zaměstnanci, protože máme velkou zodpovědnost vůči nim, oni tvoří naše hospody, je to náš tým. V druhé řadě jsme mysleli na naše hosty, kteří nám jsou věrní v dobách dobrých, tak jsme chtěli ukázat, že jsme s nimi i v dobách zlých,“ říká Svoboda.
K tomu zavedli mnoho bezpečnostních opatření. Používání roušek, rukavic, upřednostňování bezhotovostních plateb pod 500 korun, aby strávník nemusel zadávat PIN kód. Rovněž omezili počet zaměstnanců, vedle 2–3 kuchařů zůstávají v provozovně jen výčepní a servírka.
Točil jsem pivo lidem na cestu, hájil hospodský zahrádku v nouzovém stavu
Uznává, že tento způsob provozu je pouze z nouze a snahy pomoct svým hostům. „Na tomhle provozu se nedá vydělat, restaurace jsou stavěny na úplně jiná čísla, jiné tržby. Nemůže to pokrýt náklady, takové výše tržby nedosahují. Nijak nebrzdí naši současnou ekonomickou situaci. Restaurace se 100 místy si přes okno nevydělá ani na základní výdaje,“ podotýká Svoboda.
Vedle výdejního okna rovněž Lokál nabízí možnost nechat si pokrm přivézt domů.
„Dnešní situace nemění jen celý svět, ale i gastronomickou scénu. Snažíme se spolupracovat s co nejvíce firmami, které se zabývají rozvozem jídla, protože spousta našich hostů nemůže dojít k okénku,“ popisuje ředitel. Zatím ale stále převažují tržby z prodeje přes okno nad těmi z rozvozu.
Místo hokejových fandů prázdný bar. Téměř likvidační, tvrdí provozní
Doba, po jakou jsou restaurace schopné v tomto režimu zůstat v provozu, se liší podle lokality, ve které se nachází. „Doufáme, že nám i stát pomůže a že se najdou prostředky, aby se restaurace nemusely zavírat,“ uzavírá Svoboda.