Článek
Při nouzové situaci se otevírají otázky ohledně zdraví a vlastní budoucnosti. „Lidé se ptají – Co bude? Jak se to bude vyvíjet? Jak dlouho můžu takto vydržet? Co práce – nevyhodí mě? Zaplatím hypotéku, vydržím to doma s dětmi? Neonemocním, když mám slabé plíce, nejsem na tom zdravotně dobře, jsem v rizikové skupině? Kdo mi nakoupí? I tato témata nyní na lince řešíme,“ popisuje aktuální obavy občanů Hana Regnerová, ředitelka Modré linky.
Přestože odborníci neznají odpovědi na všechny otázky, všichni se shodují, že v takových okamžicích je ze všeho nejdůležitější, že si lidé tyto své obavy nenechávají pro sebe a najdou sílu je nahlas vyslovit či napsat.
„Jen díky tomu může dojít k určitému psychickému uvolnění a možnosti hledat pro sebe řešení či cestu k vlastnímu uklidnění, vyrovnání se a zvládnutí zátěže a trápení,“ vysvětluje Regnerová.
Jak bojovat s osamělostí
Svěřit se a nedusit vše v sobě je velmi důležité
Pokud lidé prožívají těžké chvíle, je důležité, aby se o všem nebáli mluvit se svými nejbližšími či s lidmi, kterým důvěřují. V okamžiku, když to z nějakého důvodu nelze, pak jsou určitě dobrou volbou i krizové linky.
„Hlas druhého člověka, odbornost krizového pracovníka, získání nových informací, jiného úhlu pohledu či jen vyslechnutí opravdu pomáhá a je k tomu zapotřebí využít veškerých možností,” dodává odbornice.
SPECIÁL: COVID-19 | Vše o nákaze, rady a tipy, jaké jsou příznaky
Pracovníci krizové linky důvěry jsou v pohotovostním stavu denně od 9 do 21 hodin. Služby Modré linky jsou aktuálně posíleny, cílem je být co nejvíce k dispozici pomocí telefonu 731 197 477, e-mailů, Skypu či chatu.
Lidé se na linku mohou obracet bezplatně a anonymně, vždy je dodržován Kodex pracovníků linek důvěry.