Článek
Přísné kontroly při vjezdu do Německa jsou důsledkem toho, že Německo zařadilo Českou republiku mezi oblasti s vysokým výskytem mutací koronaviru. Do Německa tak může vjet jen velmi omezená skupina lidí. Kromě občanů Německa a lidí s trvalým pobytem v Německu mají výjimku například nákladní dopravci, kteří ale rovněž musí mít aktuální negativní test. Výjimku z opatření mají také někteří pendleři.
Stovky řidičů kamiónů vzaly útokem covidový stan v Rozvadově, ve frontě stáli hodiny
Uzavření hranic s Českem a Tyrolskem ostře kritizuje Svaz německého průmyslu. „V následujících dnech se mohou zcela rozpadnout dodavatelské řetězce po celé Evropě,“ varoval výkonný ředitel svazu Joachim Lang. Uzávěry hranic podle něj narušily nejen mezinárodní nákladní dopravu, ale výrazně poškozují německý průmysl.
Uzavření hranic způsobilo „chaos, který ve společnostech vede k velké nejistotě, pokud jde o jejich zásobovací situaci a také dostupnost zaměstnanců“, tvrdí Lang. Vyzval německou vládu, aby v zájmu zachování volného pohybu zboží dodržovala nařízení „zelených pruhů“ doporučená EU. „Hraniční přechody by měly zůstat otevřené pro všechna nákladní vozidla se zbožím,“ požaduje Lang.
Na dálnicích do Německa se tvoří mnohakilometrové kolony
Ostře kritizuje požadavek testů pro řidiče nákladních aut. „Požadovat negativní testy při vstupu do země od lidí zaměstnaných v dopravě a nákladní dopravě, aniž by byla zajištěna adekvátní zkušební infrastruktura na hranicích, je krátkozraké a má vliv na zásobování obyvatelstva a průmyslu,“ uvedl.
Opět se vracíme k Evropě zavřených hranic, kritizuje eurokomisařka Německo
Chtít testy po řidičích nákladních aut je nesmysl, tvrdí i Dirk Engelhardt z německého Svazu nákladní dopravy a logistiky. „Pokud řidič kamionu projíždějící Tyrolskem je v kabině vozu sám a oblastí jen projíždí, proč musí být testován?“ ptá se Engelhardt. Řidiči nejsou na cestě v kontaktu s jinými lidmi. Žádá proto spolkovou vládu, aby okamžitě hraniční kontroly zrušila.
Engelhardt argumentuje tím, že před Vánocemi při kontrolách v anglickém Doveru bylo pozitivních jen 0,15 procenta řidičů. Pokud by se přesto po nich požadovaly koronavirové testy, měly by to být autotesty.