Článek
Například společnost South African Airways, která je financována z vládních zdrojů, se rozhodla v dubnu a květnu zrušit veškeré linky. „V nejlepším zájmu naší posádky i pasažérů jsme se rozhodli uzemnit do 31. května všechny naše mezinárodní lety,“ uvedl výkonný šéf aerolinek Zuks Ramasia.
Přísný režim. Tchaj-wan kontroluje dodržování karantény pomocí mobilů
Rušení až 96 procent letů oznámily aerolinky Cathay Pacific. A ta zbylá čtyři procenta budou záviset především na světových vládách a opatřeních přijatých proti šíření koronaviru. Dopravce se základnou v Hongkongu plánuje ponechat tři lety do Londýna týdně, obslouží také jedenáct dalších měst, mimo jiné Singapur nebo Sydney.
Pomoc mají vlády
Největší britský dopravce British Airways chce během dubna a května osekat lety nejméně o tři čtvrtiny. Pokud to bude potřeba, tak klidně i víc. Aerolinkám se totiž povětšinou příliš nevyplatí létat s poloprázdným letadlem — to sice spotřebuje méně paliva, ale náklady na provoz zkrátka převyšují získ.
Aerolinky, včetně nízkonákladovek Ryanair, se obracejí k vládám a žádají je v těchto chvílích o pomoc, například formou státem kryté půjčky, která by jim pomohla neklidné období přečkat.
Organizace World Travel & Tourism Council spočítala, že je denně kvůli koronaviru zrušeno na milion pracovních pozic v oblasti cestovního ruchu. „Pandemie úplně pohlcuje celý jeden ekonomický sektor,“ uvedla šéfka WTTC Gloria Guevarová. „Je srdcervoucí, že živobytí milionů lidí, kteří svůj život zasvětili cestování a turismu, je takto decimováno,“ doplnila s tím, že nejde jen o letecký průmysl, ale také o číšníky a číšnice, taxikáře, průvodce a další.