Článek
„Členové sdružení SOLUS vždy mají zájem aktivně se svými klienty řešit případné potíže s úhradou závazků, které vyplývají z uzavřených smluv. S ohledem na aktuální situaci přicházejí s dalšími vstřícnými návrhy. Je však nezbytné, aby klienti své věřitele o případných finančních problémech včas informovali,“ uvedl Jan Stopka, tajemník sdružení SOLUS.
Odklad splátek úvěrů a hypoték: Podmínky bank se liší
Sdružení SOLUS zároveň pro klienty se závazky vydalo doporučení, jak by k řešení své situace měli přistupovat:
- Řešte případné potíže s úhradou svých závazků aktivně a včas. Odklad splátek, jejich snížení či jinou úpravu splátkového kalendáře lze s věřiteli dohodnout, musí ale o potížích svého klienta vědět a včas nastavit nová pravidla smluvního vztahu.
- V případě potíží s úhradou závazků komunikujte s věřitelem ideálně písemně elektronickou formou. Jako druhé nejlepší řešení zvolte telefonát na zákaznickou linku. V souvislosti s opatřeními Vlády ČR se vyhněte osobní návštěvě poboček, pokud to není nezbytně nutné.
- Nežádejte o odklad plateb, pokud to skutečně není nutné s ohledem na vaši finanční situaci. Nastavení změněných parametrů u jednotlivých smluv je na straně věřitelů časově náročné, procesy s tím spojené nelze dostatečně automatizovat a vždy do procesu musí vstoupit lidský faktor.
SOLUS apeluje i na dlužníky, kteří odklad plateb skutečně nepotřebují, aby si nedělali tzv. splátkové prázdniny. „Zabíráte tak kapacitu pracovníků na straně věřitelů těm, kteří odklad skutečně potřebují,” uvedlo sdružení ve svém vyjádření.
Využívejte on-line bankovnictví, vyzývají banky klienty
Do činnosti sdružení SOLUS je zapojeno řádově 60 společností, které poskytují služby spotřebitelům v oblasti bankovních úvěrů a stavebního spoření, nebankovních půjček, telekomunikačních služeb, distribuce energií a P2P půjček. |