Hlavní obsah

Koronavirus srazil Coca-Cole prodeje o 25 procent

Novinky, bož

Prodeje americké nápojářské společnosti The Coca-Cola Company se v dubnu propadly o čtvrtinu, uvedl server listu Financial Times.

Foto: Mike Blake, Reuters

Coca Cola. Ilustrační snímek

Článek

Společnost uvedla, že prodeje jí nejprve krátkodobě stouply, když se spotřebitelé snažili předzásobit na případnou karanténu. Následně však došlo k prudkému propadu tržeb, mimo jiné v důsledku uzavření restaurací, barů a zrušení sportovních akcí, kde se nápoj prodává.

V prvním čtvrtletí tak byl pokles odbytu ještě mírný, meziročně o jedno procento na 8,6 miliardy dolarů (217,86 miliardy dolarů). Čistý zisk dosáhl 2,8 miliardy dolarů (71 miliard korun).

V druhém čtvrtletí však Coca-Cola zažila mnohem dramatičtější propad, na který ukazují i aktuální dubnová data.

Společnost vlastní také britský řetězec kaváren Costa Coffee, který v důsledku epidemie musel zavřít své provozovny. Řetězec převzala v roce 2018 za 3,9 miliardy liber (98,8 miliardy korun). Společnost se v poslední době také více soustředí například na neslazené limonády, případně varianty s nízkým obsahem cukru.

Do portfolia společnosti patří také značky jako Schweppes, Fanta, Sprite nebo mexická značka perlivé vody Topo Chico.

Související články

Coca-Cola zvýšila zisk na 29 miliard

Americká společnost Coca-Cola v prvním čtvrtletí překonala očekávání investorů, když dosáhla čistého zisku 1,37 miliardy dolarů (28,6 miliardy korun). To...

Výrobce vod značku Toma kupuje Coca-Cola

Coca-Cola HBC Česko a Slovensko kupuje od skupiny Karlovarské minerální vody výrobce balených vod Toma. Karlovarským minerálním vodám nařídil prodej firmy již...

Výběr článků

Načítám