Článek
Mnoho lidí na jednom místě, velké otevřené kanceláře, kde ke kontaktu dochází velmi často. To byla ještě před několika měsíci realita mnoha společností, které svoje zaměstnance sdružovaly ve velkých kancelářských budovách.
Výjimkou nebyla právě ani britská společnost Barclays, která zaměstnává zhruba 80 tisíc lidí a v hlavním ústředí v Londýně pracuje na jednom místě asi sedm tisíc lidí. Během pandemie koronaviru však drtivá většina zaměstnanců pracuje z domova a do kanceláří ve finančním centru Canary Wharf dochází pouze zlomek pracovníků.
Pobočky jako cesta
Ani na pobočkách banky není při současné situaci běžný provoz. Sociální distanc, omezení provozu a přísné hygienické standardy, to všechno musí být dodržováno. „Sdružování sedmi tisíců lidí na jednom místě může být už brzy minulostí. Zjišťujeme, jak efektivně využívat naše pobočky,” přiznává šéf společnosti Jes Staley.
Domácí pracoviště? Vsaďte na jednoduchost
„Najdeme způsoby, jak pracovat efektivně a dodržovat při tom bezpečné vzdálenosti mezi pracovníky,” potvrdil Staley, jenž stojí v čele společnosti od roku 2015.
Barclays, která patří do dvacítky největších světových bank, ve středu zveřejnila hospodářské výsledky za první čtvrtletí roku 2020 a rozhodla se vyčlenit 2,1 miliardy liber (65 miliard korun) jako rozervu na pokrytí nesplacených půjček. To je více než dvakrát tolik, kolik banka očekávala. I když příjmy zůstaly silné, zisk banky v prvním kvartálu klesl meziročně o 42 procent na 605 milionů liber (19 miliard korun).