Článek
"Pokud potřebujete poradit, volejte 1212. A pro ty, kteří raději píší, testujeme on-line chat." napsal Vojtěch. Ministerstvo uvedlo, že telefonní číslo slouží jako rozcestník pro občany a základní linka s informacemi ke koronaviru a nemoci COVID-19, kterou virus způsobuje. "Prosíme všechny občany, aby linku 155 využívali výhradně v případě ohrožení života!" vyzvalo. Novou linku podle něj obsluhují operátoři z řad zaměstnanců ministerstev i dobrovolníci z veřejnosti.
Ministerstvo také uvedlo, že si váží spolupráce státní správy i soukromého sektoru, který se před několika dny spojil s cílem zřízení plošné informační sítě, testování a nasazovaní technologií, které se postupně zprovozňují. "Postupně jsou také nasazovány desítky dalších operátorů, již zpracovávají a odpovídají na dotazy. Prosíme veřejnost o maximální trpělivost," dodalo ministerstvo.
Upozornilo, že odpovědi na nejčastější dotazy na informačních linkách jsou na webech jednotlivých ministerstev. Internetový chat by měl být vedle webu ministerstva zdravotnictví zprovozněn také na stránkách ministerstva dopravy.
Počet nakažených koronavirem v Česku přesáhl 250, první případy nákazy byly potvrzeny 1. března. Některá média v minulosti informovala o případech lidí, kterým se kvůli koronaviru nedařilo dovolat na hygienické stanice nebo linku Státního zdravotního ústavu (SZÚ).