Článek
Všichni pasažéři sice podle fotografie měli roušky, ale příslib sociálního distancování na palubě aerolinky patrně nedodržely. Informoval o tom deník The Washington Post (WP).
Lékařovy obavy z nedodržování restrikcí ze strany letecké společnosti se potvrdily v sobotu, kdy se spolu s 25 dalšími zdravotníky ocitl v plně obsazeném letadle. „Počítám, že United v těchto dnech uvolňují svá pravidla sociálního distancování? Všechna sedadla tohoto (Boeingu) 737 jsou obsazená,” napsal Weiss na Twitteru a připojil fotografii plného letadla.
S prázdným prostředním sedadlem by letenky rapidně zdražily
Weiss doplnil, že letecká společnost ho před letem ujistila, že prostřední sedadla zůstanou neobsazená, aby mezi sebou mohli cestující udržovat vzdálenost. Zároveň lékař připojil e-mail, který v této souvislosti od společnosti obdržel.
Zavedla se opatření
Mluvčí United Airlines WP sdělila, že aerolinky kvůli trvající pandemii zavedly řadu ochranných opatření. Změnil se podle ní způsob nastupování i vystupování z letadla, zvýšena byla hygienická a další bezpečnostní opatření a cestující i personál musí mít zakrytá ústa a nos.
I guess @united is relaxing their social distancing policy these days? Every seat full on this 737 pic.twitter.com/rqWeoIUPqL
— Ethan Weiss (@ethanjweiss) May 9, 2020
Weissův tweet nicméně na sociálních sítích vyvolal obavy, že letecké společnosti se přestanou snažit dbát na sociální distancování v době, kdy se opatření v zemi rozvolňují a více lidí začne opět cestovat.
V úterý Weiss na Twitteru uvedl, že společnost United Airlines bude od příštího týdne nabízet možnost letenku přesunout na jiný termín, pokud bude jejich původní let skoro plně obsazen. Za rozhodnutí aerolinky pochválil.
Aerolinky proslulé skandály
V roce 2017 obletěla svět zpráva o brutálním vyvedení jednoho z pasažérů letadla United Airlines. Nedlouho poté na palubě během přepravy uhynuli obří králík a v dalším roce také pes. Následně United vydaly kuchařku letadlové stravy, která se rovněž nesetkala s nejkladnějším přijetím, a v lednu loňského roku se o aerolinkách mluvilo v souvislosti s další nepříjemnou situací, kdy pasažéři kvůli závadě 14 hodin čekali v letadle bez možnosti jej opustit.