Článek
„I kdybychom dnes měli vakcínu, trvalo by minimálně další dva roky, než bychom se dostali na takovou úroveň, jaká tady byla před pandemií. Spíš by to ale trvalo ještě déle, možná i pět let,” říká Andrew Charlton z konzultantské společnosti Aviation Advocacy.
'Even if it started raining vaccine...the industry would still require a very long time to renormalise.' Aviation Consultant Andrew Charlton on how long it will likely take for the airline industry to bounce back after #COVID19 @bevvo14 #TheWorld pic.twitter.com/E7nivf4MZj
— ABC News (@abcnews) April 21, 2020
Celá letecká doprava se podle Charltona v dohledné době změní. „Letů bude méně, budou dražší letenky, navíc se jich bude prodávat méně. Ke všemu na letištích budou poměrně dost nekomfortní podmínky - zdravotní prohlídky či dodržování zvýšených bezpečnostních opatření,” popisuje blízkou budoucnost Charlton.
Až čtyři hodiny
Celý proces odbavení by se mohl ze současné doby protáhnout na čtyři hodiny, což výrazně sníží cestovní komfort. Dvoumetrové rozestupy mezi cestujícími navíc znamenají, že aerolinky budou muset létat - pokud vůbec - s většinou míst prázdných.
S prázdnými prostředními sedačkami létat nebudeme, řekl šéf aerolinek Ryanair
Některé letecké společnosti se už rozhodly, že budou létat s prázdnými prostředními sedačkami, některé to odmítly, jiné zase plánují propouštět značné množství zaměstnanců. Například British Airways hodlá dát až 12 tisíc výpovědí.
Některé společnosti od května částečně obnovují provoz. Nízkonákladové Wizz Air od pondělí budou létat z Londýna do 15 destinací včetně Budapešti či Lisabonu. Provoz v pondělí obnoví také německá Lufthansa, všichni cestující budou muset mít povinně ochranu obličeje.