Článek
„Opět zaznamenáváme výrazný nárůst počtu zákazníků a jejich zájem zejména o suché potraviny. Aktuálně je velmi obtížné predikovat přesný vývoj, ale reálně očekáváme, že budeme čelit jejich výpadkům,” uvedl na dotaz Novinek Bronislav Matyšek, jednatel společnosti Globus.
Co se smí a nesmí po vyhlášení nouzového stavu
Podle něj trvá situace s nedostatkem dezinfekčních mýdel a gelů, které dodavatelé zavážejí jen velmi omezeně a zásoby jsou aktuálně nedostačující.
„Vlnu zásobování trvanlivými potravinami pro případ domácí karantény střídá další vlna nákupů, tentokrát čerstvých potravin. Poté, co více než jeden a půl milionu školáků zůstalo doma a nestravuje se ve školních jídelnách, řeší rodiny otázku domácího stravování,” řekl Novinkám mluvčí řetězce Albert Jiří Mareček.
Banky umožní lidem tříměsíční odklad splátek hypoték a půjček
Velké rodinné nákupy zaznamenávají už od úterý. Parkoviště velkých obchodů se zaplnila ihned po oznámení o uzavření škol. Nákupní vlnu podle mluvčího nyní zvedne pravděpodobně i série vládních opatření včetně vyhlášení stavu nouze.
„Poptávky jsme ovšem schopni pokrýt a není zapotřebí panikařit, to je dobré opět zopakovat,” dodal Mareček.
Velký zájem kupujících hlásí i e-shopy. „Na Rohlik.cz jsme se po posledním ohlášení vlády dostali na rekordních více než tři tisíce lidí v jeden moment na webu. V porovnání k šesti stovkám v běžné špičce,” řekla Novinkám mluvčí Zdeňka Svoboda.
„Zavedli jsme speciální opatření pro seniory: jako jediní mají otevřené všechny možnosti plateb a dostali prémiové členství zdarma proto, aby měli přístup k nejbližším termínům pro objednání,” dodala. Senioři tedy dál mohou za nákup platit hotově, zatímco všichni ostatní musí platit předem kartou nebo z účtu.
Platbu online předem vyžaduje podle ČTK i e-shop Košík.cz podobně jako rozvážková služba Dáme Jídlo. Zákazníkům v karanténě nechávají objednávku před dveřmi.
Přehledně: Jak je na tom váš kraj a okres v počtu testovaných a nakažených
„Máme opět rychlý nárůst, zájem nových zákazníků se nyní každý den takřka zdvojnásobí. Zásobování i expedici však zatím zvládáme, nejde o extrémní nákupy, ale běžné zásobování domácností,” řekl Novinkám mluvčí Košík.cz František Brož.
„Situace se samozřejmě mění každým okamžikem. Intenzivně teď hledáme cesty, jak ještě navýšit kapacitu, zákazníci nyní objednávají minimálně na den dopředu. Moc děkujeme kurýrům, kteří v takovéto bezprecedentní situaci skvěle fungují, myslím, že jim patří i obrovský vděk všech domácností, které se na ně teď spoléhají,” dodal.