Článek
IATA nyní zdvojnásobila svůj dřívější odhad ohledně ztrát. V Číně sice obnovují provoz vnitrostátních linek, ale mezinárodní spoje zůstávají paralyzované, včetně těch asijských, kvůli zákazům cestování v rámci boje proti šíření nákazy.
Sdružení již dříve uvedlo, že aerolinie budou potřebovat od vlád na záchranu pomoc ve výši zhruba 200 miliard dolarů.
SPECIÁL: COVID-19 | Vše o nákaze, rady a tipy, jaké jsou příznaky
Nyní označilo situaci za kritickou. Letecké společnosti totiž ani za běžné situace neměly velké finanční rezervy a nyní jim docházejí peníze. Ty budou potřebovat k pozdějšímu obnovení provozu. Kdy k němu dojde nikdo neví, obří nízkonákladové aerolinie Ryanair například nepočítají s tím, že by cestující vozily v dubnu a květnu.
„Krize likvidity nyní dopadá na slabé i silné aerolinie,” citoval Forbes hlavního ekonoma IATA Briana Pearce.
IATA nyní volá po co nejrychlejší pomoci od vlád s minimem podmínek, protože jinak řadě společností „dojdou peníze a zbankrotují”.
Jak dodává server Forbes, některé aerolinie se v zoufalství snaží využívat a upravit flotilu letadel pro nákladní dopravu, která zůstala v provozu. Tím ale kompenzují jen velice malou část ztrát.