Článek
IATA nyní zdvojnásobila svůj dřívější odhad ohledně ztrát. V Číně sice obnovují provoz vnitrostátních linek, ale mezinárodní spoje zůstávají paralyzované, včetně těch asijských, kvůli zákazům cestování v rámci boje proti šíření nákazy.
Sdružení již dříve uvedlo, že aerolinie budou potřebovat od vlád na záchranu pomoc ve výši zhruba 200 miliard dolarů.
Nyní označilo situaci za kritickou. Letecké společnosti totiž ani za běžné situace neměly velké finanční rezervy a nyní jim docházejí peníze. Ty budou potřebovat k pozdějšímu obnovení provozu. Kdy k němu dojde nikdo neví, obří nízkonákladové aerolinie Ryanair například nepočítají s tím, že by cestující vozily v dubnu a květnu.
„Krize likvidity nyní dopadá na slabé i silné aerolinie,” citoval Forbes hlavního ekonoma IATA Briana Pearce.
IATA nyní volá po co nejrychlejší pomoci od vlád s minimem podmínek, protože jinak řadě společností „dojdou peníze a zbankrotují”.
Jak dodává server Forbes, některé aerolinie se v zoufalství snaží využívat a upravit flotilu letadel pro nákladní dopravu, která zůstala v provozu. Tím ale kompenzují jen velice malou část ztrát.