Článek
Elektrická verze oblíbeného městského vozu má dojezd až 320 kilometrů. A rychlé dobíjení stejnosměrným proudem, které umožňuje nabití z 20 na 80 % za pouhých 26 minut. Už žádné dlouhé prodlevy na benzinkách.
Nabíjet můžete i doma z klasické zásuvky. Nebo si pořídit nástěnný wallbox. Baterie LFP, kterou v ë-C3 najdete, navíc nevyžaduje velkou péči a má dlouhou životnost. A obecně je elektromotor méně náročný na údržbu a servis než běžný spalovací motor. Myslet nemusíte na výměnu oleje, filtrů ani chladící kapaliny.
Nová C3 má i hybridní a benzinovou verzi, která je také k mání za velmi výhodnou cenu – od 355 000 korun.
Co jste možná nevěděli. Elektroauto ve 4 bodech
- Elektroauta vám šetří peníze s každým kilometrem. Jejich provozní náklady jsou významně nižší než u spalovacích verzí.
- Dobíjet auto můžete doma, v práci i na dobíjecích stanicích, kterých je v Evropě už přes půl milionu.
- Elektroauta v ČR nemusejí mít dálniční známku.
- Do servisu nemusíte tak často, stačí jednou za 2 roky nebo 25 tisíc kilometrů.
Více o výhodách elektromobilů najdete tady.
Na létajícím koberci
Nový model nabízí ve všech verzích řadu vychytávek. Unikátní je systém odpružení s dvojitými progresivními hydraulickými dorazy. Je tak jedno, jestli jedete po dálnici, nebo polňačce. Jízda je pokaždé tichá a bez vibrací. V autě máte pocit, že se vznášíte. Jako na létajícím koberci.
„Hodně jsme se snažili, aby se nový ë-C3 stal nejkomfortnějším vozem ve své třídě,“ říká Laurence Hansenová, ředitelka produktové strategie Citroënu, která vyzdvihla také zvlášť pohodlná sedadla.
Výhled i víc místa uvnitř
Nový model je vyšší než ten předchozí. Na předním sedadle jste o 10 cm výš, máte tak lepší rozhled i větší kontrolu nad situací a cítíte se bezpečněji.
Přestože novinka nijak výrazně nenarostla do šířka ani délky, nabízí mnohem prostornější kabinu. Znamená to více místa pro lokty i kolena.
Nemusíte spustit oči z vozovky
Nová je i palubní deska. Je přehlednější a elegantnější. Místo tradičního přístrojového panelu tu najdete nový head-up displej, který zobrazuje informace o vozidle hned pod čelním sklem. Ke všem informacím se tak dostanete, aniž byste museli spustit oči z vozovky.
Všechny nové verze C3 dále nabízejí spoustu chytrých prvků: systém nouzového brzdění, varování při neúmyslném opuštění jízdního pruhu, doporučení k odpočinku při dlouhé jízdě nebo upozornění na značky omezující rychlost.
C3 se vyrábí na Slovensku v Trnavě. Výbavu elektrického modelu si lze pořídit ve třech úrovních a karoserii v pěti barvách.