Článek
1. Zvládnete růst e-shopu
Typický e-shop začínal v garáži. Během let se rozjel do obrátek, které bylo těžké ovládat v dosavadním obsazení. Přesunout odpovědnost za inventarizaci, skladování a expedici na externího partnera je pak logickým krokem.
„Balíčky se posílaly pěti lidem, deseti, padesáti, stu, pak se ukázalo, že by v e-shopu nedělali nic jiného. Hledali službu, která by pomohla a uvolnila ruce pro jiné aktivity,“ vysvětluje volbu Shipmallu Martin Chvátal, CEO e-shopu s čistými doplňky stravy puravia.cz.
2. Nemusíte školit brigádníky
Chod e-shopu ovlivňují cykly. Nejvíc objednávek je po výplatách, koncem měsíce počet klesá. V týdnu se podle dat Shipmall odehraje až 40 % objednávek v pondělí. Ještě výrazněji se hektika projevuje před vánoční sezónou.
„Najímáte si na tři měsíce brigádníky, jejich organizaci jsem čtyři roky zvládala, ale pak už začala být náročná,“ říká Monika Kopřivová, která v e-shopu babickarstvi.cz prodává dárky a o logistiku se jí stará Shipmall.

Průměrný objem zásilek z let 2019–2021. Během vánoční sezóny řeší sklad až 2,5 násobek objednávek oproti zbytku roku
3. Fixní náklady se mění na variabilní
Špička v počtu objednávek dosahuje během vánoční sezóny až 2,5 násobku zbytku roku. Sklad přitom musí disponovat kapacitami, které odpovídají maximu. To jsou fixní náklady, jež se při využití fulfillmentu mění na variabilní.
„S fulfillmentem mám partnera, který se na tuto oblast zaměřuje. Spolupráce se Shipmall nám přinesla efektivitu a know-how. Nemusel jsem řešit spoustu věcí, o kterých jsem ani nevěděl, že bych je měl řešit,“ vysvětluje Martin Chvátal.

Shipmall poskytuje logistiku pro e-shopy ve třech skladech – v Horních Počernicích, v Týništi n/O a v Senci na Slovensku
4. Nemusíte investovat do vybavení skladu
Značkový elektrický vysokozdvižný vozík stojí milion, do vybavení skladu je potřeba nakoupit mnoho další techniky a materiálu. Prvotní náklady se vyšplhají do milionů korun a postupně narůstají. Při volbě fulfillmentu takové investice odpadají.
„Výhodou je už jen to, že nemáte zboží ve vlastním domě a nemusíte se o ně starat sami. A pokud se zadaří, naplníte očekávání zákazníků na doručení následující pracovní den,“ přikyvuje Monika Kopřivová.

V týdnech se e-shopy musejí vypořádat s pondělní špičkou. Některé zboží (např. parfémy) se nakupuje hlavně o víkendu.
5. Soustředíte se na to, co umíte
E-shopař není skladník. Má na starosti marketing a běh e-shopu. Díky fulfillmentu může přenechat celou oblast logistiky profesionálům. A Shipmall je schopný splnit i specifické zadání.
„S námi spolupracuje i v personalizaci dárků. Leckteré z nich se dají doplnit například jménem obdarovaného, potisky… V individuálním přístupu k jednotlivým zásilkám je Shipmall unikát na trhu,“ upozorňuje Monika Kopřivová.