Článek
V osmnácti letech s půl milionem půjčeným od otce začal Martin Košťál ze zahraničí dovážet pomůcky pro domácí mazlíčky. Přesycený trh se však po letech rozhodl opustit a zaměřit se na vývoj vlastních produktů – kvalitních krmiv pro psy.
Počátky Alemar Food Group
Vize byla jasná, vyrobit skutečně masovou konzervu bez chemických konzervantů, emulgátorů a zahušťovadel. Místo na chemii proto vsadil Martin Košťál na fyziku. „Na začátku jsme měli starý vojenský autokláv, fyzikální tabulky, a dokonce i moji učitelku ze základní školy, která mi s výpočty pomohla,“ vzpomíná na své začátky.
Výsledkem je jedinečný systém sterilizace teplem a tlakem, který umožní plnit konzervy pouze 100% masem bez přidané želatiny. „Maso pouští při zahřívání šťávu a standardně se při teplotě nad 100 °C začne vařit, vytvoří páru a konzerva vybuchne, proto do nich ostatní výrobci přidávají želé. Do kvalitního přírodního krmiva ale želatina rozhodně nepatří,“ vysvětluje zakladatel společnosti Alemar Food Group jedinečnost výrobků na trhu.
Barf v konzervě
Masové konzervy si oblíbili především vyznavači krmení metodou BARF. Ta spočívá v krmení psů přirozenou stravou, zejména syrovým masem. „Uchovávání masa a jeho rozmrazování je velmi náročné, chtěli jsme proto nabídnout alternativu, kdy si maso udrží svoji kvalitu, ale zároveň je jednoduché na konzumaci,“ říká Košťál.
Aktuálně dodává jihomoravská firma více než 300 spolupracujícím společnostem, včetně Alzy nebo Rohlíku. Pod značkou Marty a Louie vznikají jak prémiové, ručně plněné konzervy, tak konvenční výrobky na zakázku.
Příležitost pro investory
Zvyšující se poptávka po produktech vedla Martina Košťála k založení společnosti Alemar Food Group, která zastřeší jednotlivé subbrandy i další plánované investice. Tou první bylo otevření nové výrobní haly a rozšíření kapacity výroby. Do budoucna mladý podnikatel plánuje rozšíření skladových prostor nebo zbudování mrazírny.
K investicím se nyní rozhodl přizvat další investory. „Meziročně jsme vyrostli o 20 %. Díky našemu know-how máme nakročeno růst dál a stát se předním zpracovatelem kvalitního masa na poli Evropy. Potenciální investor tak může být součástí vzniku něčeho úplně nového z hlediska zpracování masa nejen pro domácí mazlíčky,“ uzavírá Košťál, který v roce 2021 dosáhl obratu zhruba 40 milionů. V budoucnu chce navíc vstoupit také na pole zpracování masa pro lidskou spotřebu.