Článek
Jejich řešení jednak šetří místo tím, že efektivně integruje všechny nezbytné technologie pro fungování solární elektrárny do jediné skříně, díky zvýšené odolnosti může navíc být venku. Mezi další přednosti patří také integrovaná DC nabíječka elektromobilů a řídicí aplikace s umělou inteligencí.
„Prostě celou fotovoltaickou vnitřní sestavu, která u ostatních systémů zabírá spoustu místa, je protkána kabely, a někdy se pro ni obtížně hledá prostor v domě, nyní může mít zákazník od nás v jednom elegantním balení, které navíc může být i venku. Celé řešení má totiž odolnost IP 66, takže mu nevadí ani déšť a ani sníh. Baterie jsou vyhřívané, aby šly používat i v zimních mrazech,“ popisuje klíčové výhody novinky produktový manažer Marek Bako z innogy Energo.
Základem nového řešení innogy je elegantní a modulární skříň, ve které je tzv. Controller a baterie. V Controlleru je integrován nejen DC/AC měnič, ale také bateriový management, komunikační wifi nebo LAN modul nebo kompletní záloha všech okruhů v domě.
Variabilní a bezpečné baterie
Baterie mají kapacitu 5 nebo 8 kWh a dají se modulárně skládat na sebe a jakkoliv kombinovat až do maximálně 48 kWh. Baterie navíc pracují s nízkým napětím 36 V, což vedle dvou nezávislých hasících systémů rapidně zvyšuje provozní i servisní bezpečnost.
Měnič díky integrované umělé inteligenci nejen chytře rozděluje toky elektřiny v domě. AI se dokáže sama naučit efektivně řídit výrobu a spotřebu v domě. Zvládne rovněž obchodovat na tzv. spotu, a zlepšovat tím ekonomiku fotovoltaické elektrárny. Zákazník samozřejmě může sám určovat preference odběru a nabíjení baterií přes aplikaci v mobilním telefonu, která je v češtině.
Rychlé nabíjení elektromobilu přímo z panelů
Další naprostou novinkou v Česku je implementace DC nabíječky pro elektromobily a to buď s 12 kW nebo 25 kW na výstupu. Pro majitele elektromobilu nebo plug-in hybridu tak odpadá výběr a nákup nabíječky, která je už součástí fotovoltaického systému.
„Fotovoltaikou vyrobená elektřina zde nejde do střídače, ale proudí přes DC/DC měnič rovnou do baterií elektromobilu. Omezuje tedy ztráty, které by jinak vytvořil domovní střídač a po něm střídač ve vozidle,“ vysvětluje Marek Bako.
Více informací na fotovoltaika.innogy.cz.