Článek
Historicky byla M&M Reality lídrem v oblasti technologií. Jedním z revolučních kroků, které M&M Reality již podnikla, je zavedení televizních aukcí nemovitostí. Tento koncept si získal mezi klienty obrovskou oblibu, a to zejména díky své transparentnosti a schopnosti maximalizovat prodejní cenu. V roce 2024 společnost zdvojnásobila počet uskutečněných aukcí oproti předchozímu roku.
„Naší rolí je zajistit našim prodávajícím nejvyšší prodejní cenu jejich nemovitosti, a to se nám letos opravdu daří výborně,“ říká Petr Morcinek, majitel M&M reality. M&M Reality je jedinou firmou na českém trhu, která tento koncept pravidelně využívá, a vzhledem k rostoucí poptávce po aukcích firma rozšířila jejich počet na každodenní bázi.
Dalším technologickým krokem je využití AI v realitním byznysu. S využitím umělé inteligence (AI) plánuje firma zásadně transformovat způsob, jakým se v České republice prodávají a kupují nemovitosti. V uplynulých 15 letech do vývoje realitního softwaru realitní společnost nainvestovala 750 milionů korun. Během příštích tří let společnost investuje více než 300 milionů korun do IT řešení, které má za cíl zautomatizovat a zefektivnit procesy spojené s realitním byznysem.
„S nástupem AI jsme identifikovali příležitost opět zbytku trhu o parník utéct. Vyvíjíme systém, který bude predikovat, kdo chce prodávat, za jakou cenu je nejlepší prodávat, kdo o tuto nemovitost projeví zájem, za jakou cenu – zda dělat TV aukci, kolik bude mít účastníků a jaké navýšení prodejní ceny v ní lze očekávat,“ komentuje Morcinek.
Nový systém umožní lepší využití big dat, která firma jako lídr na trhu neustále shromažďuje. Díky tomu bude možné efektivněji předpovídat chování kupujících i prodávajících, čímž se maximalizuje výnos pro klienty. AI bude také hrát klíčovou roli v digitalizaci call center a dalších podpůrných činností.
Ačkoliv M&M Reality vkládá velké úsilí do automatizace procesů, klíčovou roli ve firmě nadále hrají realitní makléři. AI systémy jim umožní soustředit se na práci s klienty a poskytnou jim lepší přehled o trhu. Místo rutinního provolávání kontaktů budou mít makléři k dispozici pokročilé nástroje, které jim nabídnou seznam relevantních zájemců o nabízené nemovitosti.
„Makléři nebudou muset dělat některé dílčí úkony, protože jim s tím firma pomůže. AI vyřeší provolávání kontaktů, zatímco makléři budou mít více času věnovat se tomu, co je nejdůležitější – našim klientům,“ dodává Morcinek. Osobní přístup a odborné znalosti makléřů zůstávají pro M&M Reality klíčové a firma věří, že právě jejich kombinace s moderními technologiemi je zárukou úspěchu.
Realitní společnost roste navzdory tomu, nedávno musela překonat složitější období spojené s ukončením spolupráce s investiční skupinou EHS, která dříve držela podíl v M&M Reality. Toto partnerství skončilo z důvodu rozdílných vizí ohledně dalšího rozvoje společnosti. Ačkoliv rozchod nebyl jednoduchý, Petr Morcinek dokázal situaci zvládnout a firma se rychle vrátila na cestu k růstu.
„Věc se přenesla z obchodní i do osobní roviny, což bylo velmi nepříjemné. Díky podpoře mých dlouholetých přátel, zaměstnanců a makléřů se nám ale podařilo tento spor rychle vyřešit a pokračovat v našem strategickém směřování,“ uvedl Morcinek.
Vedle investic do technologií se M&M Reality zaměřuje také na expanzi do zahraničí. Tento krok, který byl v minulosti zpomalen kvůli rozchodu s EHS a situaci na trhu, nyní nabírá konkrétních obrysů. Firma je připravena využít své technologické know-how i mimo Českou republiku a etablovat se na nových trzích.
Aby bylo možné efektivně řídit rostoucí síť poboček a reagovat na požadavky expanze, společnost zakoupila moderní letadlo Piper Fury M700. To umožní vedení společnosti rychle a efektivně cestovat mezi pobočkami nejen v České republice, ale také na zahraničních trzích. Letadlo navíc slouží jako benefit pro zaměstnance a výherce firemních soutěží.
M&M Reality ukazuje, že inovace jsou klíčem k úspěchu na realitním trhu. Díky masivním investicím do AI technologií a rozšíření konceptu televizních aukcí firma nejen překonává rekordy na českém trhu, ale také směřuje k expanzi do zahraničí. S důrazem na moderní technologie a podporu lidského přístupu makléřů je M&M Reality připravena definovat budoucnost realitního byznysu v České republice i za jejími hranicemi.