Článek
Krabičkové stravování získává na popularitě nejen u lidí, kteří se snaží zhubnout, ale i u těch, kteří chtějí jíst zdravě a ušetřit čas. Jednou z nejvýznamnějších společností na trhu je česká FitKitchen, která vznikla v roce 2017 a od té doby láme rekordy v počtu objednávek. Firmu založili dva přátelé, Yegor a Egor, kteří se rozhodli vsadit na moderní technologie a využití food-techu, tedy propojení inovativních postupů ve výrobě a distribuci jídla přímo k zákazníkovi.
Jedním z klíčových faktorů úspěchu FitKitchen je plná kontrola nad celým procesem – od výroby až po rozvoz jídel. „Využíváme vlastní IT systém, který zajišťuje automatizaci procesů a optimální čerstvost surovin. Naše technologie nám umožňují rychle a ve velkém objemu připravovat jídla, a přitom udržovat maximální kvalitu,“ vysvětluje Yegor Lorenc, COO FitKitchen. Ve FitKitchenu také připravují sezónní jídla a odebírají potraviny od lokálních dodavatelů.
Firma momentálně denně připravuje kolem 5 000 jídel a poptávka po jejich produktech roste o 28 % jen od začátku roku 2024. FitKitchen nyní rozváží v Praze, včetně Prahy-východ i západ, a v Brně. „Ještě letos plánujeme rozšířit naše služby do dalších krajů v České republice a v příštím roce vstoupit na slovenský trh,“ uvádí Egor Remizov, CEO společnosti.
Zdravé a plnohodnotné menu pro každý den
Krabičkové stravování představuje praktické řešení pro ty, kteří chtějí šetřit čas, ale zároveň dbát na zdravou a vyváženou stravu. FitKitchen se díky food-tech inovacím stala synonymem pro kvalitní krabičkovou dietu, a to bez kompromisů v chuti nebo čerstvosti. Nabízí také variantu pro vegetariány či flexitariány a po předchozí domluvě zohledňují i nejrůznější alergie.
„Na první pohled se může zdát, že je tento způsob stravování finančně náročnější než tradiční vaření. V praxi je však rozdíl často minimální. Týdenní krabičková dieta začíná na 2 650 korunách, pokud vezmeme v úvahu nákup zdravých a kvalitních surovin pro jednotlivce na celý týden, rozdíl ve výdajích není markantní,“ dodává Václav Kužílek, CMO ve FitKitchen.
Do karet krabičkového byznysu hraje i ekonomická situace a otevřenost Čechů novým způsobům stravování. Lidé stále častěji vyhledávají alternativy a přemýšlí o moderních způsobech stravování. Česká kuchyně má svá specifika – je tučnější a těžká. I z toho důvodu nabízí FitKitchen široké a pestré menu nebo nové možnosti stravování (nyní např. flexitariánství).