Článek
Jak funguje lékárna v roce 2020
Pacienti si zvykli navštěvovat takové lékárny, kde mají vybudovaný důvěryhodný vztah a lékárny pro ně mají připraven například věrnostní program. Často právě lékárníci mají první kontakt s nemocným, než dotyčný vyhledá lékařskou péči. Pacienti ale také nejednou přijdou do lékárny s jasným požadavkem, protože si informace o zdravotním problému či konkrétním přípravku přečetli na internetu nebo viděli v reklamě. Základním úkonem lékárníka je dispenzace. Znamená to, že při vydání léčivého přípravku, ale i doplňku stravy, pacienta lékárník instruuje, jak přípravek správně užívat. Tato dispenzace zaručuje nejefektivnější průběh léčby a zároveň vede ke snížení případných rizik.
Pohledem lékárníka
„Jelikož se mění poměr výdeje na recept a volný prodej (vyjma lékáren ve zdravotnických zařízeních), snažím se nebýt podavačem, ale skutečným lékárníkem - odborníkem. Již dávno nehraji "krabičkové divadlo", ale snažím se s pacientem skutečně komunikovat, vedu s ním rozhovor tak, abych poté do ruky brala jeden přípravek, o kterém jsem přesvědčená, že je pro něj nejlepší. Poté mám více času o produktu říci více informací, mám možnost udělat i odborný příprodej a eventuelně mu nabídnout i poradenství v rámci měření cévního či plicního věku“, říká PharmDr. Gabriela Kroupová, vedoucí lékárny AVE Olomouc.
Lékárny aktivně připravují i další bezplatné výhody pro své zákazníky. Můžeme zmínit měření krevního tlaku, cévního věku nebo dermatologické poradenství. Tyto služby pomáhají pacientům zachytit vážnější zdravotní rizika ještě v zárodku, a tím výrazně ovlivnit léčbu.
Znáte odborné lékárny ve svém městě?
Díky sběru dat, který realizoval největší vzdělávací portál pro lékárny Educomm.cz, se můžete podívat na seznam 100 lékáren, které se v rámci jeho platformy vzdělávaly v roce 2019 nejvíce.
Seznam lékáren naleznete na tomto odkazu.
„Jsme rádi, že čím dál více lékárníků a farmaceutických asistentů má zájem o moderní vzdělávání. Studium na portálu Educomm už využilo 8500 zaměstnanců lékáren. Na základě dat, která máme k dispozici, jsme chtěli podpořit lékárny, které se za rok 2019 pravidelně vzdělávaly. I díky nim můžeme české lékárenství řadit mezi evropskou špičku,“ říká ředitel společnosti Health communication s.r.o., Zdeněk Břeň.
Portál Educomm připravil pro nejlepší lékárny pečeť jako potvrzení, že patří mezi top 100 lékáren za rok 2019.