Hlavní obsah

Chytré technologie jako zdroj úspor: V drogeriích Teta pomáhá internet věcí s optimalizací vytápění

Komerční článek

Není to tak dávno, co firmy pocítily tvrdý dopad energetické krize. I přes zavedení cenových stropů a dalších opatření se řada z nich kvůli vysokým cenám energií potýkala s obrovským nárůstem nákladů. V nelehké situaci se ocitla také síť českých drogerií Teta. Ke snížení výdajů za energie jí však pomohlo řešení internetu věcí od Vodafone Business.

Foto: Vodafone Czech Republic a.s.

Jan Doleček, HR ředitel, a Naďa Kolmanová, oblastní a projektová manažerka ve společnosti Teta drogerie

Článek

Drogerie Teta řešila, jak efektivně vytápět či chladit prodejny již před energetickou krizí, ale když ceny energií prudce vzrostly, bylo téma ještě naléhavější. „Celé to začalo krachem našeho dodavatele energií na začátku krize. Ceny elektřiny i plynu vystřelily a my hledali způsoby, jak tuto situaci vyřešit,“ vypráví Jan Doleček, HR ředitel drogerií Teta.

Příjemná teplota v prodejnách je důležitá také pro komfort zákazníků a zaměstnanců. „Naší snahou nebylo bezhlavě vypnout topení, ale zařídit to tak, aby vše bylo komfortní pro zákazníky i zaměstnance a zároveň abychom netopili nebo nechladili více, než je nutné,“ dodává Jan Doleček. „Zjistili jsme ale, že nám chybí data, abychom mohli provést nějaké změny. Nevěděli jsme, kde a jak ve skutečnosti topíme. Proto jsme se začali zabývat otázkou, jak taková data vůbec sehnat. A přesně s tím nám pomohlo řešení chytré senzoriky od Vodafonu, který v tu dobu již byl naším poskytovatelem komunikačních služeb.“

Chytré technologie nemusí být tak složité, jak by se mohlo zdát

Cílem drogerií Teta bylo efektivnější využívání energie ve všech kamenných obchodech, získání přehledného reportingu, nastavení teplotních limitů a kontrola jejich dodržování. Ukázalo se, že IoT řešení od Vodafonu je jednodušší a efektivnější než jiné alternativy, a to z hlediska instalace i používání. Skupina firem pk Solvent, do které síť drogerií Teta spadá, provozuje víc než 500 maloobchodních prodejen ve 300 městech a řešení bylo nutné dodat do všech poboček.

Vodafone poskytl prodejnám senzory pro snímání teploty, instaloval software pro přístup k datům a postaral se i o celkovou konfiguraci řešení. Vše podle požadavků drogerie Teta. Zároveň zajistil služby konektivity, které jsou nezbytné pro bezchybné fungování celého systému.

Čidla každých 5 minut zaznamenávají informaci o teplotě v prodejně a data uloží do cloudu. K těm mají skrze aplikaci přístup vedoucí prodejen a oblastní manažeři. Jakmile systém zaznamená výkyv teploty, vedoucí pracovníci jsou o tom obratem informováni.

Foto: Vodafone Czech Republic a.s.

Řešení chytré senzoriky od Vodafone Business

Díky řešení IoT mohou firmy snížit náklady i udržet stávající zákazníky

Chytrá čidla umožnila optimálně regulovat teplotu v prodejnách a snížit tak náklady na energii v řádech milionů korun ročně. V obchodech přitom zůstala příjemná teplota.

IoT od Vodafone Business má podle personálního ředitele Jana Dolečka ještě jednu velkou výhodu: „Po implementaci jsme nemuseli nikoho najmout. Systém je natolik jednoduchý a intuitivní, že vše potřebné vykonávají naši stávající lidé v rámci své běžné činnosti.“

Stojíte ve své firmě před podobnými výzvami? Buďte i vy efektivnější díky řešení chytré senzoriky od Vodafonu.

Výběr článků

Načítám