Článek
Stanice Pražského povstání není na rozdíl od uzavřené Pankráce bezbariérová. Dokonce tam nejsou ani eskalátory, ale jen pevné schodiště, což je problém nejen pro vozíčkáře, ale i pro maminky s kočárky. Využít mohou stanice Budějovická, jenomže ta je o víkendu taky uzavřená, trasa C nejede o víkendu mezi stanicemi Chodov a Pražského povstání. Vozíčkář, který využije náhradní autobusové dopravy a ocitne se na stanici Pražského povstání, nemá, jak se dostat třeba k Muzeu. Ani jedna ze dvou tramvají nejede do centra, devatenáctka míří přes Vršovice do Strašnic, osmnáctka sice jede do centra, ale Staroměstská, Malostranská ani Hradčanská bezbariérové nejsou.
Optimální však není situace ani v době, kdy je zavřena „jen“ stanice Pankrác. Budějovická je sice označována za bezbariérovou, ale výtah vede jen z nástupiště do úrovně vchodu do metra, a ne do úrovně ulice. Tam se sice lze dostat výtahem v nákupním středisku, který je však v provozu, když je otevřená samoobsluha. Jindy má vozíčkář smůlu. K poliklinice sice vede nájezdová rampa, kterou může dobře využít někdo s kočárkem, když nejedou eskalátory, ale už ne vozíčkář, pokud nemá elektrický vozík. Vyjíždět po tak dlouhé rampě je opravdu extrémně namáhavé. Z Budějovické se pak lze na Pankrác dostat autobusovou linkou 134, u té je však problém, že směrem na Pankrác je zastávka relativně daleko, a hlavně nestaví blízko jediné zbylé pošty v okolí.
Se stanicí Pražského povstání přitom nejde o nový problém. Když je nějaká výluka na metru C, často končí vlaky právě na této stanici, kde jsou výhybky, které umožňují přejet z jedné koleje na druhou.
Pokud byly peníze na protažení tramvaje, mohly se už dávno najít peníze na instalaci rampy, po které by vozíčkář mohl vyjet, i když optimální by bylo vybudovat tam výtah. Stanice není tak hluboká jako ty na původní části trasy A, kde je to složité. Invalidé asi nepředstavují tak silnou voličskou skupinu, aby se vybudovala další bezbariérová stanice, když je nedaleko Pankrác s výtahem.