Hlavní obsah

KOMENTÁŘ: Pogrom – Alexander Tomský

Jak jsme mohli vidět o víkendu v evropských ulicích, tisíce převážně muslimských demonstrantů oslavovaly nedávný masakr izraelských mužů a žen, dětí i starců. Na odiv dávali svou genocidní nenávist vůči Židům a skandovali: „Od řeky až k moři, svobodnou Palestinu! Chajbar, Chajbar, Chajbar“ – odkaz na Prorokovo vítězství nad Židy z města Chajbaru v roce 628.

Foto: archiv A. Tomského

Alexander Tomský

Článek

Vraždění Izraelců, tak jako všechny útoky islamistů na civilisty, bylo genocidní, zabíjeli je, protože to jsou Židé, které nutno jako nějakou havěť vyvraždit. Mnoho lidí dobré vůle, a to nejen na Západě, ale i v samotném Izraeli, fanatickou muslimskou nenávist nechápe. Ani Tálibán, ani al-Káida, ani Islámský stát a odvěká nenávist vyčtená zejména z komentářů hadíth je nepřesvědčí, že zlo existuje takříkajíc samo o sobě. Možná pod vlivem marxismu považují každé zlo za výsledek nespravedlivých poměrů nebo za zoufalou reakci na útlak a zapomínají, že ani dobrý účel nemorální prostředky neposvěcuje. Není snad absurdní obviňovat zavražděné místo vraha?

Současný izraelsko-arabský konflikt se datuje od vzniku mandátního území Palestiny. Když v Evropě sílil nacionalistický antisemitismus a v Rusku páchal carský režim pogromy, v Anglii vzniklo přesvědčení, že jsou Židé bez národního domova něco jako kosmopolitní tuláci bez kořenů. Britská imperiální vláda deklarovala podporu sionistickému hnutí (1917) a Společenství národů pověřilo Brity správou Palestiny, jež se měla stát opět židovskou domovinou (nikoli státem). Avšak každý britský pokus vytvořit společné instituce Arabů a Židů v poměrném zastoupení obyvatel okamžitě narazil na odpor, přestože domorodci měli ohromnou početní převahu.

Během arabského povstání došlo k prvnímu masakru židovských osadníků v Hebronu (1929). A tak vzhledem k nemožnosti soužití Arabů s Židy odhlasovala OSN v roce 1947 rozdělení malé Palestiny na dvě části, což arabské státy odmítly a vytvořily proti Izraelcům strašlivou zbraň z nešťastných lidí, která je pronásleduje dodnes. Místo aby přijaly arabské uprchlíky z války, tak jako Izrael vstřebal půl milionu židovských vyhnanců z arabských zemí, uzavřely je do táborů (circa 670 000). A dokonce i jejím potomkům udělily status uprchlíků závislých na podpoře světa (dnes 1, 5 milionu). Dva miliony osob bez státní příslušnosti živoří v Gaze a Egypt je přijmout nehodlá, neboť v nenávistném podhoubí enklávy vznikla teroristická odnož muslimského bratrstva Hamás (1987). Gazané si ji sami zvolili v roce 2005 za svou vládu a ta s podporou neméně fanatického Íránu usiluje o zničení Izraele. Její charta, článek 4., vyhlašuje povinnost vyvražďovat nejen Izraelce, ale všechny Židy:

„Hamás se dívá s nadějí do budoucnosti, kdy naplní svůj slib Alláhovi, neboť Prorok prohlásil: ‚Poslední hodina nenastane, dokud muslimové nezvítězí nad Židy a všechny nevyhubí, dokud se Židé neschovají za kámen nebo za strom a ten kámen nebo strom neřekne: Muslime, služebníku Alláha, za mnou se schovává Žid; pojď a zabij ho. Ale strom Gharqad to nevysloví, neboť je stromem Židů.‘“

Ani palestinská autonomní správa na Západním břehu Jordánu nehodlala nikdy Izrael uznat. Její požadavky při jednání o koexistenci dvou států obsahovaly nesplnitelné požadavky ohledně statusu Jeruzaléma a zejména na návrat milionů potomků dávných uprchlíků. Náboženská nenávist je nekompromisní. A tak Izraelcům nezbývá než stále bojovat s teroristy a čekat na dobu, kdy Palestinci začnou milovat své děti víc než nenávidět Židy.

Výběr článků

Načítám