Článek
Vůz s číslem 9, který i ve školním areálu stojí na koleji, si druhý prázdninový týden vzali do parády řemeslníci a pustili se do renovace vnitřku.
„Sedačky, tyče i dveře se budou restaurovat, měly by tam zůstat. A přibudou stolky, aby to byla malá učebna,“ svěřili se Novinkám na místě řemeslníci David a Daniel.
Tramvaj prý zatím ještě nerenovovali. „Je to hodně staré, všechno zrezlé, bylo to docela náročné to vymontovávat,“ vylíčil David.
Ředitelka základní školy Řeporyje Lenka Weignerová si dovede představit, že její svěřenci tramvaj využijí jak při vyučování, například během hodin anglické konverzace, tak i pro zábavu. „Třeba v odpolední družině, když bude pršet, by tam mohli hrát deskové hry,“ poznamenala.
Doufá, že úpravy se stihnou během prázdnin a od září bude nový prostor k dispozici. „Děti se moc těší, pořád se ptaly, kdy už to bude hotové,“ řekla Novinkám.

David a Daniel se pustili do renovace vozu.
„Mně se líbila, chtěl jsem ji,“ řekl Novinkám k nápadu pořídit tramvaj starosta Řeporyjí Pavel Novotný. Myšlenku mu prý ostatní členové zastupitelstva intenzivně rozmlouvali. „Když ji dědicové nabídli darem, zlomil jsem je,“ dodal.
O přesunu na nové místo, které je od původního stanoviště vzdáleno jen pár stovek metrů, mluví jako o největší akci v dějinách řeporyjského stěhování. Akce z loňského podzimu zabrala prý tři dny. Asistovaly i jeřáby. Operace vyšla na sto tisíc korun.
Na nezbytnou renovaci, tak aby mohla tramvaj sloužit novému účelu a být v provozu také v zimě, má Novotný v rozpočtu půl milionu korun. Připouští, že to není zrovna málo. „Ale bude to super pro děti, už se těší,“ poznamenal.

Tramvaj původně stála v řeporyjské ubytovně.
Tramvaje T3 se veřejnosti poprvé představily v září 1960 na strojírenském veletrhu v Brně. Od června následujícího roku mohli Pražané prototyp spatřit při zkušebních jízdách, v ostrém provozu v metropoli se objevily na podzim 1962. Dopravní prostředek od začátku 60. let do druhé poloviny 90. let minulého století vyráběl podnik ČKD Praha ve smíchovské Tatře. S přibližně 14 tisíci kusů se jedná o druhý nejpočetněji vyráběný tramvajový vůz na světě. V hlavním městě přestaly jezdit v roce 2011, dodnes se využívají jejich modernizované verze.