Hlavní obsah

Žákům v Řeporyjích zaparkovali na školním dvoře tramvaj

Žáci základní školy v pražských Řeporyjích se mohou těšit na neobvyklou atrakci. V areálu školy už nějakou dobu parkuje tramvaj T3, kde by se mohli po rekonstrukci, jež právě probíhá, i učit. Obec tramvaj získala z pozůstalosti bývalého provozovatele řeporyjské ubytovny, kde stávala jako součást sbírky.

V areálu školy zaparkovala tramvaj Video: Lucie Fialová, Novinky

Článek

Vůz s číslem 9, který i ve školním areálu stojí na koleji, si druhý prázdninový týden vzali do parády řemeslníci a pustili se do renovace vnitřku.

„Sedačky, tyče i dveře se budou restaurovat, měly by tam zůstat. A přibudou stolky, aby to byla malá učebna,“ svěřili se Novinkám na místě řemeslníci David a Daniel.

Tramvaj prý zatím ještě nerenovovali. „Je to hodně staré, všechno zrezlé, bylo to docela náročné to vymontovávat,“ vylíčil David.

V Hovoranech budou učit ve venkovní třídě. Může z ní být i letní kino

Tipy a trendy

Ředitelka základní školy Řeporyje Lenka Weignerová si dovede představit, že její svěřenci tramvaj využijí jak při vyučování, například během hodin anglické konverzace, tak i pro zábavu. „Třeba v odpolední družině, když bude pršet, by tam mohli hrát deskové hry,“ poznamenala.

Doufá, že úpravy se stihnou během prázdnin a od září bude nový prostor k dispozici. „Děti se moc těší, pořád se ptaly, kdy už to bude hotové,“ řekla Novinkám.

Foto: Lucie Fialová, Novinky

David a Daniel se pustili do renovace vozu.

„Mně se líbila, chtěl jsem ji,“ řekl Novinkám k nápadu pořídit tramvaj starosta Řeporyjí Pavel Novotný. Myšlenku mu prý ostatní členové zastupitelstva intenzivně rozmlouvali. „Když ji dědicové nabídli darem, zlomil jsem je,“ dodal.

O přesunu na nové místo, které je od původního stanoviště vzdáleno jen pár stovek metrů, mluví jako o největší akci v dějinách řeporyjského stěhování. Akce z loňského podzimu zabrala prý tři dny. Asistovaly i jeřáby. Operace vyšla na sto tisíc korun.

Na nezbytnou renovaci, tak aby mohla tramvaj sloužit novému účelu a být v provozu také v zimě, má Novotný v rozpočtu půl milionu korun. Připouští, že to není zrovna málo. „Ale bude to super pro děti, už se těší,“ poznamenal.

Foto: Facebook Řeporyje

Tramvaj původně stála v řeporyjské ubytovně.

Tramvaje T3 se veřejnosti poprvé představily v září 1960 na strojírenském veletrhu v Brně. Od června následujícího roku mohli Pražané prototyp spatřit při zkušebních jízdách, v ostrém provozu v metropoli se objevily na podzim 1962. Dopravní prostředek od začátku 60. let do druhé poloviny 90. let minulého století vyráběl podnik ČKD Praha ve smíchovské Tatře. S přibližně 14 tisíci kusů se jedná o druhý nejpočetněji vyráběný tramvajový vůz na světě. V hlavním městě přestaly jezdit v roce 2011, dodnes se využívají jejich modernizované verze.

Z Václavského náměstí po více než 20 letech zmizelo Café Tramvaj

Domácí

Výběr článků

Načítám