Článek
Pračku vyvinula firma Panasonic, která podle webu BBC News reagovala zákazníky stěžující si na nedostatečný výkon předchozích praček.
Vývoj trval dva roky, během kterých experti nejen testovali kombinace teploty vody a jejího proudění, ale také zjišťovali, co konkrétně se dává do běžného indického kari. A když už firma upravovala pračku na míru indického trhu, přidala i pět dalších specifických programů - včetně jednoho, který odstraňuje skvrny po oleji na vlasy.
Panasonic plánuje podobné přístroje i pro další trhy v Asii, vždy se zaměřením na skvrny typické pro dané země.
Hrnce na rýže, klimatizace, lednice
Jen zhruba deset procent indických domácností má pračku; většina obyvatel více než miliardové země dál pere prádlo ručně. Panasonic doufá, že úprava praček na míru mu pomůže konkurovat jihokorejským značkám, které v současnosti indickému trhu dominují.
Japonská firma Panasonic vstoupila na indický trh v roce 1990 se svými hrnci na vaření rýže. Pak rozšířila své produkty i o klimatizace a loni v prosinci oznámila, že v severoindickém státě Harijána postaví továrnu na lednice.