Článek
Video doprovází anketa, ve které 97 procent z více než 13 000 hlasujících dává větší šanci salátu než premiérce. Deník už také na Instagramu nabízí speciální filtr, který fotografii uživatele upraví tak, aby se podobal stále slavnější hlávce salátu. Stejný salát se v pondělí objevil i na titulní straně deníku Daily Star.
Trussová stanula v čele Konzervativní strany i vlády poté, co po odchodu Borise Johnsona vyhrála ve stranickém hlasování. V posledních týdnech čelí kritice zejména za své plány na reformu daní a hospodářství, kterými chtěla nastartovat britskou ekonomiku. Její kroky vyvolaly prudké zvraty na finančních trzích, nelíbí se opozici ani části její vlastní strany.
Vtipy se salátem odstartoval minulý týden list The Economist, který přirovnal Trussovou k tajícímu ledovci a napsal, že premiérka má životnost „asi jako ledový salát z regálu v obchodě“. Od jmenování premiérkou 6. září po první vládní krizi po odečtení víkendů a desetidenního smutku po smrti královny Alžběty II. totiž podle listu uplynulo sedm dní. Salát za 60 centů (17 korun) má podle prodejců vydržet deset dní.