Hlavní obsah

Všichni zemřete! Mrtvý, mrtvá, mrtvý - letuška v české reklamě straší svět

Novinky, Vojtěch Pospíšil

Nová česká reklama na energetický nápoj Zenonade baví a zároveň pobuřuje diváky po celém světě. Letuška si v ní při předvádění bezpečnostních instrukcí v duchu říká, že ostatní pasažéři zemřou a ona jediná přežije.

Všichni tady zemřete, myslí si letuška o cestujících v kontroverzní české reklamě

Článek

Zatímco z reproduktorů zní bezpečností instrukce, letuška si pro sebe říká: „Já opustím letadlo jako první a vy všichni zemřete. Mrtvý, mrtvá, mrtvý,“ ukazuje na pasažéry. Nakonec s úsměvem dodá, že ona jediná přežije.

Na konci reklamy se objeví plechovka nápoje se sloganem „Zenonade, na vlastní nebezpečí“. Diváci se v diskusích nemohou shodnout na pointě reklamy, většina se ale kloní k názoru, že po vypití nápoje, který má být „jediným relaxačním nápojem na trhu“, se člověk uvolní a stejně jako letuška ztratí zábrany.

„Nečekala jsem, že se reklama objeví v médiích, původně totiž měla být určena pro festivaly a soutěže, maximálně pro český nebo slovenský trh,“ řekla Novinkám o reklamě, která se natáčela na začátku dubna, představitelka letušky Bohdana Kovářová. V angličtině je reklama právě kvůli účasti na festivalech.

Je to nadsázka

O reklamě už napsala řada zahraničních médií, například Daily Mail, Huffington Post, Business Insider nebo reklamní týdeník Adweek.

Mnoho diváků považuje reklamu za pobuřující a někteří ji dokonce označují za hloupou. Část ji ale hájí s tím, že je jen odlišná. Adweek pak jako výtku uvádí, že reklama toho moc neříká o samotném produktu.

Vyjádření reklamní agentury Lowe Praha, která spot vytvořila, se redakci nepodařilo získat. Její ředitel Martin Lochmann je totiž na dovolené. V pondělí ale pro portál Huffington Post uvedl, že na reklamu čekal horší reakce. Dodal, že vše je samozřejmě myšleno v nadsázce.

Výběr článků

Načítám