Článek
Zatímco z reproduktorů zní bezpečností instrukce, letuška si pro sebe říká: „Já opustím letadlo jako první a vy všichni zemřete. Mrtvý, mrtvá, mrtvý,“ ukazuje na pasažéry. Nakonec s úsměvem dodá, že ona jediná přežije.
Na konci reklamy se objeví plechovka nápoje se sloganem „Zenonade, na vlastní nebezpečí“. Diváci se v diskusích nemohou shodnout na pointě reklamy, většina se ale kloní k názoru, že po vypití nápoje, který má být „jediným relaxačním nápojem na trhu“, se člověk uvolní a stejně jako letuška ztratí zábrany.
„Nečekala jsem, že se reklama objeví v médiích, původně totiž měla být určena pro festivaly a soutěže, maximálně pro český nebo slovenský trh,“ řekla Novinkám o reklamě, která se natáčela na začátku dubna, představitelka letušky Bohdana Kovářová. V angličtině je reklama právě kvůli účasti na festivalech.
Je to nadsázka
O reklamě už napsala řada zahraničních médií, například Daily Mail, Huffington Post, Business Insider nebo reklamní týdeník Adweek.
Mnoho diváků považuje reklamu za pobuřující a někteří ji dokonce označují za hloupou. Část ji ale hájí s tím, že je jen odlišná. Adweek pak jako výtku uvádí, že reklama toho moc neříká o samotném produktu.
Vyjádření reklamní agentury Lowe Praha, která spot vytvořila, se redakci nepodařilo získat. Její ředitel Martin Lochmann je totiž na dovolené. V pondělí ale pro portál Huffington Post uvedl, že na reklamu čekal horší reakce. Dodal, že vše je samozřejmě myšleno v nadsázce.