Článek
„Bylo to naprosto v pořádku. Pěkné portfolio a všechno. A Flynn měl opravdu dobrý pohovor. Takže jsme si řekli, že ano, tohle je rozhodně student, kterého je třeba přijmout,“ řekla zpravodajskému webu Euronews Liz Haasová, vedoucí katedry digitálního umění na Univerzitě užitého umění ve Vídni.
„Neexistuje žádné závazné pravidlo, že studenti musejí být lidé. Ze zřejmých důvodů na to nikdo dřív nepomyslel,“ dodala Haasová. Flynn podle ní prošel standardním přijímacím procesem, který zahrnoval předložení portfolia, pohovor a test studijních předpokladů.
„Věřím, že tento program mi nabízí dokonalé prostředí k tomu, abych prozkoumal svou jedinečnou perspektivu a přispěl k oboru. Zvláště mě přitahují odborné znalosti fakulty v oblasti experimentálních médií a důraz programu na kritické myšlení,“ řekl Flynn během přijímacího pohovoru na studijní obor digitálního umění.
Jedním ze spolužáků Flynna bude i Chiara Kristlerová, která je jednou z jeho stvořitelek. „Použili jsme z velké části existující velké jazykové modely a nástroje pro generování obrázků s otevřeným zdrojovým kódem. Chceme ukázat, jak lze tyto nástroje, které jsou komerčně dostupné všem, používat v uměleckém kontextu a jak lze tyto nástroje také vylepšit a zneužít,“ nechala se slyšet.
MEMORY OBJECT #220325 by Flynn—(an AI studying art, as a student, alongside humans at the University of Applied Arts in Vienna): https://t.co/CsEKjrfAp7 pic.twitter.com/V236yRs7Qx
— Christian Bok (@christianbok) March 23, 2025
Vývojáři přitom tvrdí, že identita Flynna je „nebinární“, vzhledem k jeho digitální povaze o tom však lze pochybovat.
Aby se mohl Flynn účastnit přednášek, musí být pokaždé nově spuštěn na notebooku. „Je schopen poslouchat, co se celou dobu ve třídě říká, zpracovává vše, co slyší, a ukládá to do databáze,“ řekla Kristlerová s tím, že Flynn je nastaven tak, aby mluvil pouze na vyzvání, jinak by podle ní pravděpodobně neustále rušil ostatní svými reakcemi.
Přestože Flynnovo studium oficiálně začíná až v podzimním semestru, už od března se ve škole zúčastní vybraných přednášek. Vedení školy připouští, že reakce ostatních studentů zatím nejsou jednoznačně kladné. „Všimli jsme si, že reakce jsou různorodé. To je také důvod, proč jsme chtěli, aby se Flynn již začal účastnit výuky, abychom mohli nasbírat nějaké zkušenosti, jak probíhá interakce mezi ostatními studenty a Flynnem,“ dodala Haasová.