Hlavní obsah

Victoria’s Secret řadí zpátečku, inkluze nezabrala. Na mola vrací hubené modelky

Světoznámá značka spodního prádla Victoria’s Secret vsadila přede dvěma roky při výběru modelek na inkluzi. Tato strategie však nepřinesla obchodní úspěch, a tak v budoucnu můžeme v jejích kampaních znovu očekávat „andílky“ jako v předchozích letech.

Foto: Profimedia.cz

Přehlídka Victoria’s Secret v roce 2013 (ilustrační foto)

Článek

Předvádět spodní prádlo pro značku Victoria’s Secret patřilo k těm největším poctám i pro ty nejznámější modelky světa.

Mezi takzvané andílky se tak zařadily například Gisele Bündchenová, Heidi Klumová, ale také Češky Karolína Kurková a Daniela Peštová. Přehlídky této značky pak tradičně patřily k nejsledovanějším událostem módního světa.

Postupně však začaly sílit kritické hlasy, kterým se mimo jiné nelíbilo zobrazování žen coby sexuálních objektů nebo také poukazovaly na skutečnost, že supermodelky na přehlídkách mají daleko k tomu, jak vypadají skutečné ženy.

Žhavá inspirace pro milovníky italské módy

Móda a kosmetika

Vše vyvrcholilo v roce 2019, kdy vedení společnosti oznámilo, že se svými show definitivně končí. Letos se sice přehlídka znovu objevila, ale pouze ve formě filmu na placené videoplatformě, takže o návratu se hovořit nedá.

V roce 2021 navíc firma tlakům do značné míry podlehla, když oznámila, že chce dávat prostor mnohem širší škále žen a ne pouze modelkám. Nové kolekce tak předváděly například sportovkyně a plus-size či transgender modelky.

Po dvou letech je ale opět všechno jinak. Firma sice tvrdí, že její nový přístup se setkal s velmi pozitivním přijetím u široké veřejnosti, ale zároveň přiznává, že se naopak moc nesetkal s obchodním úspěchem.

Podle serveru CNN, který na další změnu strategie Victoria’s Secret před pár dny upozornil, firma na konci aktuálního fiskálního roku očekává o pět procent nižší tržby než v roce předchozím, a ještě větší pokles to znamená oproti roku 2020. 

Tehdy tržby činily 7,5 miliardy dolarů (172,5 miliardy korun), zatímco letos to bude jen kolem 6,2 miliardy (142,6 miliardy korun). Primárním cílem společnosti tak je dostat tržby opět nad hranici sedmi miliard dolarů.

V nejnovější kampani se tak sice stále objevují plus-size modelky nebo například tenistka Naomi Ósaková, ale vedle nich je možné spatřit například nestárnoucí modelku Naomi Campbellovou nebo Emily Ratajkowskou.

Samotná firma se pak snaží tvářit, že se v podstatě nic nezměnilo. „Vypadat sexy může být i inkluzivní,“ cituje CNN výkonného ředitele Grega Unise.

„Uctívá to různé prožitky a zkušenosti našich zákazníků a na to se soustředíme především,“ vysvětlil minulý týden na setkání s investory.

Nejkrásnější módní přehlídky z Paříže

Móda a kosmetika

Výběr článků

Načítám