Článek
Když Adonis Norouznia otevíral v Macclesfieldu nedaleko Manchesteru restauraci Nomas Gastrobar, vsadil na stoupající popularitu veganských potravin. To se však ukázalo jako špatný krok, protože podnik dnes bojuje o každého hosta. Proto v nejbližší době začne servírovat maso a mléčné výrobky.
„Máme lepší ceny a lepší kvalitu, tak proč nemáme zákazníky?“ zamyslel se Adonis Norouznia na stránkách listu The Telegraph a rovnou si také odpověděl: „Musíme se podívat na realitu: je to kvůli veganskému přístupu. Většina lidí totiž nejsou vegani.“
Adonis Norouznia
V Nomas Gastrobaru se tak podle majitele často stává, že zákazníci odmítají platit třeba za klasickou anglickou snídani, když zjistí, že slanina a párky jsou rostlinného původu. A někteří dokonce rovnou odcházejí, jen co nahlédnou do jídelního lístku.
Aby tedy restaurace přežila, uvede na své menu i klasické masné a mléčné výrobky. Nomas Gastrobar tedy v průběhu několika nejbližších týdnů začne podávat vepřové klobásy, slaninu, vejce a také kuřecí gyros nebo hovězí hamburgery.
Veganství za zenitem
The Telegraph v této souvislosti zmiňuje, že veganství je obecně na ústupu v celé Velké Británii, a dokládá to znatelným meziročním nárůstem prodejů mléčných výrobků a červeného masa v loňském předvánočním období.
Podle údajů britské Rady pro rozvoj zemědělství činil ve dvou týdnech před Vánocemi meziroční nárůst tržeb za maso, ryby a drůbež 11,6 procenta. Za mléčné výrobky Britové ve stejném období utratili sice jen o dvě procenta více, ale za jejich rostlinné alternativy o 11 procent méně.
Jiný průzkum trhu pak ukázal, že letos v lednu nenastala zvýšená poptávka po veganských potravinách, k níž v předchozích letech docházelo v souvislosti s takzvaným Veganuary, kdy měli lidé tendence po celý leden konzumovat pouze veganskou stravu.