Článek
Speciální známku vyrobila státní poštovní tiskárna Philaposte v obci Boulazac na západě Francie. Celkem vytisknou 594 000 kusů známek s bagetou. Aroma koupili od dodavatele a bylo technicky náročné vrstvu nepoškodit při nanášení tiskové barvy, uvedli tiskaři. Známky se budou prodávat za 1,96 eura (48 korun), přičemž běžné vnitrostátní psaní do 20 gramů stojí 1,79 eura (44 korun).
„Bageta je hluboce zakořeněná v každodenním životě Francouzů. Ztělesňuje rituál chození do pekárny, které jsou na každém rohu po celém území a denně přitáhnou 12 milionů spotřebitelů. Výroba šesti miliard baget ročně je důkazem jejího kultovního postavení v rámci francouzského potravinářského dědictví,“ uvádí Philaposte.
Vente générale du #timbre La Baguette de Pain Française :
— ToutSurLeTimbre (@toutsurletimbre) May 17, 2024
🔹dans de nombreux bureaux de poste
🔹 auprès de : sav-phila.philaposte@laposte.fr
🔹 au @museedelaposte
🔹 sur réservation auprès de votre buraliste
🔹 sur : https://t.co/1Up2cKyX66@cnbpf @LPNews_NA @LPNews_IdF pic.twitter.com/LpnZDoScfW
Pro tiskárnu to není první voňavá známka. V minulosti už vyrobila známky s vůní kávy, čokolády, levandule nebo čerstvě posekaného trávníku.
Vznik známky si pochvalují pekaři, je podle nich uznáním jejich řemesla a ztělesněním dřiny, která je pro výrobu tohoto pečiva potřeba.
Na slavnostním představení si někteří hosté pochvalovali autentickou vůni a serveru France Bleu řekli, že malé ceniny voní jako celá pekárna. Jiní ale byli skeptičtější a tvrdili, že je víc cítit papír než co jiného.