Článek
Reklama, jejímž cílem jsou ruské ženy, naznačuje, že najít si bohatého Číňana je naprosto jednoduché a dílem pár kliknutí v internetové seznamce. A může být svatba.
Absurdní je skutečnost, že se reklama na tuto seznamku objevila ve vysílání státního televizního kanálu Russia-24. Ten podporuje režim prezidenta Vladimira Putina, jenž válku na Ukrajině rozpoutal, ruští muži tam umírají a stát do konfliktu odvádí další a další.
Ženy zůstávají a z reklamy se dá soudit, že státní televizi podporující válku nevadí jim dohazovat muže z jiné země. Dobrý výběr partnera vede ke šťastnému rusko-čínskému manželství, tvrdí ženám reklama.
I’m not sure if this is a Russian ad for a Chinese dating site or an ad promoting a strong relationship between China and Russia that will lead to marriage…
— Natalka (@NatalkaKyiv) April 15, 2023
🤷♀️🤷♀️🤷♀️#China #Russia pic.twitter.com/2oWjEKwFlp
Zda pak povolá čínské muže do války na Ukrajině, pokud se rozhodnout žít v Rusku, či oželí přestěhování žen do jiné země, už reklama neřeší. Rusko se přitom dlouhodobě potýká s obrovským poklesem porodnosti, částečně i kvůli tomu, že mladí lidé odcházejí do zahraničí.
Reklama je mimo jiné odrazem skutečnosti, že je v Číně o 32 milionů více mužů než žen. To je výsledkem dlouholeté politiky jednoho dítěte, která měla regulovat prudký růst čínské populace. Platila od roku do 1979 a od roku 2013 ji centrální vláda postupně uvolňuje.
Vzhledem k čínským tradicím rodiny v této politice preferovaly chlapce, a tak mnoho těhotných žen, které očekávaly holčičky, podstoupilo interrupci a čekaly, zda v dalším těhotenství to bude chlapec. Proto je Číně rozdíl mezi počty mladých mužů a žen tak výrazný.