Článek
Společnost Seoul Milk je největší mlékárenskou firmou v zemi, zdá se ale, že tentokrát s reklamou šlápla vedle.
Kritikům nejvíc vadí proměna žen na krávy a také fakt, že je bez jejich vědomí natáčí cizí muž. Firma záhy chybu přiznala, omluvila se a reklamu ze svého účtu na YouTube stáhla.
„Upřímně se omlouváme lidem, kterých se reklama osobně dotkla. Celou záležitost bereme vážně a v budoucnu si budeme dávat větší pozor, aby k takovým incidentům nedocházelo. Skláníme hlavu a znovu se omlouváme,” nasypala si společnost popel na hlavu v prohlášení.
Reklama nicméně na internetu zůstala a začala se šířit do světa. „Konečně se podařilo natočit nedotčenou přírodu,” říká hlas v reklamě, mezitím co skupina žen pije vodu z potoka a na louce cvičí jógu.
Jakmile ale muž s kamerou šlápne na větvičku, ženy si ho všimnou a v dalším záběru se promění na hospodářská zvířata. „Čistá voda, organické krmivo, stoprocentní originál Seoul Milk,” zazní také v reklamě.
IKEA vzdala hold odcházející Merkelové
Podle kritiků je navíc spot sexistický, otevírá i problém jménem „molka”. Tím se označuje tajné nahrávání miniaturní kamerou, které je v poslední době v Jižní Koreji rozšířené. Terčem nahrávání jsou často právě ženy.
Mlékárenský gigant už se dostal do podobného problému v roce 2003. Tehdy firma zveřejnila spot, ve kterém po sobě nahé modelky stříkaly jogurtem, za což byla společnost potrestána pokutou, uvedla britská BBC.