Hlavní obsah

V reklamě udělali z cvičících žen krávy, teď se mlékárenská firma omlouvá

Jihokorejská mlékárenská společnost čelí vlně kritiky poté, co se v jejím reklamním spotu objevila skupina žen cvičících jógu. Ty se však proměnily v krávy, za což se společnost vzápětí omluvila a reklamu stáhla. Ale jak už tomu tak bývá, z internetu úplně nezmizela.

Foto: Profimedia.cz

Ilustrační foto

Článek

Společnost Seoul Milk je největší mlékárenskou firmou v zemi, zdá se ale, že tentokrát s reklamou šlápla vedle.

Kritikům nejvíc vadí proměna žen na krávy a také fakt, že je bez jejich vědomí natáčí cizí muž. Firma záhy chybu přiznala, omluvila se a reklamu ze svého účtu na YouTube stáhla.

„Upřímně se omlouváme lidem, kterých se reklama osobně dotkla. Celou záležitost bereme vážně a v budoucnu si budeme dávat větší pozor, aby k takovým incidentům nedocházelo. Skláníme hlavu a znovu se omlouváme,” nasypala si společnost popel na hlavu v prohlášení.

Reklama nicméně na internetu zůstala a začala se šířit do světa. „Konečně se podařilo natočit nedotčenou přírodu,” říká hlas v reklamě, mezitím co skupina žen pije vodu z potoka a na louce cvičí jógu.

Jakmile ale muž s kamerou šlápne na větvičku, ženy si ho všimnou a v dalším záběru se promění na hospodářská zvířata. „Čistá voda, organické krmivo, stoprocentní originál Seoul Milk,” zazní také v reklamě.

IKEA vzdala hold odcházející Merkelové

Koktejl

Podle kritiků je navíc spot sexistický, otevírá i problém jménem „molka”. Tím se označuje tajné nahrávání miniaturní kamerou, které je v poslední době v Jižní Koreji rozšířené. Terčem nahrávání jsou často právě ženy.

Mlékárenský gigant už se dostal do podobného problému v roce 2003. Tehdy firma zveřejnila spot, ve kterém po sobě nahé modelky stříkaly jogurtem, za což byla společnost potrestána pokutou, uvedla britská BBC.

Anketa

Jaký máte na korejskou reklamu názor?
Je nevhodná.
10 %
Nijak mě nepohoršuje.
74,7 %
Skvěle mě pobavila.
15,3 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 7259 čtenářů.

Výběr článků

Načítám